Zobacz w portalu A&B!
PORTA PRO - strefa Architekta
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Mixed zamiast open? Warszawskie biuro PepsiCo w nowoczesnej formie

25 października '22

Nowoczesne biuro musi przede wszystkim przyciągać pracowników — tworzyć miejsce otwarte i przytulne, pozwalające na dostosowanie do różnych modeli pracy biurowej. Taki efekt próbowano stworzyć w biurze warszawskiego oddziału PepsiCo.

Otwarte w tym roku nowe biuro PepsiCo to efekt współpracy firmy Tétris (prowadzącej projekt w formacie Fit-out), pracowni architektonicznej MIXD i pracowni AD-STUDIO. Realizacja zlokalizowana w warszawskim Centrum Praskim Koneser zajmuje dwa piętra i łączną powierzchnię trzy i pół tysiąca metrów kwadratowych. Wyzwaniem w przypadku tej realizacji okazuje się przede wszystkim stworzenie warunków do elastycznej pracy, eklektyczna aranżacja i wykorzystanie materiałów z recyklingu.

Marki firmy pojawiają się w każdej części biura

marki firmy pojawiają się w każdej części biura

fot. Kinga Skalik, © PepsiCo

mixed zamiast open

Podstawowym założeniem przy projektowaniu biura PepsiCo było stworzenie warunków do pracy w warunkach popandemicznych. Odejście od stałej pracy w biurach na rzecz modelu hybrydowego nie jest dziś niczym nowym ani dziwnym — to stały element pracy w dzisiejszej korporacji. Sposób organizacji wnętrza musiał więc odpowiadać sposobowi pracy.

W przestrzeni biura stworzono więc wiele miejsc pracy indywidualnej lub grupowej — dostosowane do pracy na stojąco i siedząco. Dla osób, które muszą przeprowadzić rozmowę w ciszy umieszczono specjalne budki z wyciszeniem akustycznym. Osobno zlokalizowano sale konferencyjne a także przestrzeń odpoczynku. W jaki sposób uniknąć chaosu w tak swobodnej przestrzeni? Pracownicy mogą zarezerwować biurko w specjalnej aplikacji mobilnej.

Miejsca pracy podzielono na indywidualne i grupowe

miejsca pracy podzielono na indywidualne i grupowe

fot. Kinga Skalik, © PepsiCo

Samo biuro jest również odzwierciedleniem założeń naszego globalnego programu Work that Works, który definiuje miejsce pracy na nowo. Jest ono zarówno przystosowane do pracy hybrydowej, jak i oferuje naszym pracownikom różnorodne przestrzenie do realizacji zadań na miejscu — podkreśla Emilia Bryl, Project Manager w PepsiCo.

Sala konferencyjna

sala konferencyjna

fot. Kinga Skalik, © PepsiCo

eklektyczny branding

Jak postanowiono rozwiązać wnętrza biura? Nawiązaniem do krzykliwej estetyki najsłynniejszych produktów firmy. W każdej części biura znajdziemy inne rozwiązanie podłogi, od wykładzin, lastryko po zastosowanie paneli. Już na poziomie podłogi można zauważyć krzykliwą kolorystykę przechodzącą od mocnej, cytrynowej żółci po pomarańcze I błękity. Warto zauważyć też odsłonięcie infrastruktury technicznej budynku na suficie — popularny trend w organizacji wnętrz.

W każdej części biura znajdziemy odwołanie do produktów i brandów stworzonych przez firmę — plakaty, neony czy nawet fotografie na ścianach. Krzykliwa żółć, błękit i delikatna czerwień tworzy całościowy character miejsca.

Strefa wspólna

strefa wspólna

fot. Kinga Skalik, © PepsiCo

Wnętrze nowego biura PepsiCo definiują kolory, branding produktów w postaci neonów, grafik czy tapet na ścianach, różnego typu faktury, struktury, łączone elementy i mnóstwo roślin zielonych. Wykonaliśmy dekoracyjne sufity akustyczne w kształcie żebrowanych kół, dekoracyjne okładziny metalowe z poddrukiem, a na całej powierzchni znajduje się dwa i pół tysiąca metrów kwadratowych tynku akustycznego z celulozy. Na uwagę zasługują też blat recepcyjny oraz blaty stołów kuchennych, które wykonane zostały z nakrętek od butelek — wskazuje Krzysztof Jastrzębski, Senior  project manager w Tétris.

Dla osób potrzebujących porozmawiać w ciszy ustawiono specjalne kabiny

dla osób potrzebujących porozmawiać w ciszy ustawiono specjalne kabiny

fot. Kinga Skalik, © PepsiCo

przyszłość biur?

Model mieszany biur jest dziś nowym trendem odpowiadającym na potrzeby pracownika — który w swobodny sposób może zmienić miejsce i sposób pracy. Trudno nie zauważyć, że formuła open space odchodzi na rzecz biurowego mixed-use. Warto obserwować ten trend, przede wszystkim dla oceny jak długo może on potrwać. Taka formuła również może się wyczerpać, a my wrócimy do nawet nie tyle, co do open-space, lecz kartonowych przegródek.

Strefa odpoczynku

strefa odpoczynku

fot. Kinga Skalik, © PepsiCo

opracował Wiktor Bochenek

Głos został już oddany

BIENNALE YOUNG INTERIOR DESIGNERS

VERTO®
system zawiasów samozamykających

www.simonswerk.pl
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE