Damian Kozłowski i Katarzyna Fiedorczuk z pracowni 74studio są autorami otwartego niedawno w Białymstoku showroomu biżuteryjnej marki Alicja&Maria Jewellery. Wnętrze nawiązujące do identyfikacji wizualnej firmy zostało podzielone specjalnym parawanem ze szkła arylowego, a wszystkie zabudowy meblowe, ściany i posadzki utrzymane są w odcieniach różu.
Inwestorzy zgłosiły się do architektów z 74studio z prośbą o zaprojektowanie butiku łączącego biuro z funkcją przestrzeni pokazowej, w której będzie prezentowana biżuteria ich marki.
z forniru została wykonana, przyciągająca wzrok główna wyspa ekspozycyjna
fot.: Patryk Lewiński © 74studio
Alicja&Maria Jewellery to w szczególności biżuteria modowa, ale w ofercie znajdują się również klasyczne propozycje. Jak mówi właścicielka Alicja Król-Romanowska, marka powstała z miłości do pięknych rzeczy:
Na początku pojawiło się pytanie, co tak naprawdę kobiety w Polsce chciałyby nosić i dlaczego chciałyby to nosić. Stąd też w ofercie znajdują się wzory minimalistyczne, jak również te bardziej odważne, które dodadzą charakteru całej stylizacji. Stworzyliśmy tym samym równowagę pomiędzy modą a wygodą.
portal prowadzi do biurowej części butiku
fot.: Patryk Lewiński © 74studio
wnętrze współgrające z marką
Wytyczne projektowe były dość jasno określone — wnętrza powstającego w Białymstoku showroomu miały nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki, opierającej się na prostych, klasycznych kompozycjach i odcieniach różu. Zadaniem projektantów, było rozwinięcie i podkreślenie, tego co marka chce zaoferować klientkom i klientom.
rzut showroomu Alicja&Maria Jewellery
© 74studio
Od zawsze wierzę w to, że wnętrze jest swego rodzaju doświadczeniem i bardzo mocno oddziałuje na to, jak postrzegamy daną markę. Jestem więc zdania, że architekturę wnętrz należy stawiać na równi z marketingiem i traktować jako jego podstawowy budulec. Tym bardziej cieszę się z realizacji tego projektu, bo mieliśmy szansę przedstawić w nim wszystkie nasze pomysły, planując przestrzeń od układu funkcjonalnego przez zestawienie materiałów, kończąc na wysublimowanych detalach mebli i form przestrzennych — mówi Damian Kozłowski, właściciel 74studio.
w butiku dominują obłe formy
fot.: Patryk Lewiński © 74studio
charakterystyczne formy i róż
Projektanci mieli do dyspozycji lokal o powierzchni stu metrów kwadratowych, gdzie zaplanowali miejsce na część biurową — składającą się z przestrzeni konferencyjnej, czterech stanowisk do pracy, głównego biura, aneksu kuchennego oraz łazienki. Natomiast część butikowa to przestrzeń reprezentacyjna umieszczona z przodu butiku. Tworzy foyer, które prowadzi przez zaprojektowany portal do części biurowej.
część ekspozycyjna butiku
fot.: Patryk Lewiński © 74studio
Głównym założeniem architektów było uzyskanie mocnego w wyrazie i kolorze wnętrza. Farby i posadzki epoksydowe oraz większość mebli w zabudowie utrzymane są w odcieniach różu. Monokolorowe zabudowy są formami przegród i łączą się z podziałem układu funkcjonalnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu autorzy wytyczyli różne miejsca w butiku i nadali im funkcję. Z forniru została wykonana, przyciągająca wzrok główna wyspa ekspozycyjna. Do niej przylega również stół do prezentacji wybranej biżuterii.
transparentny parawan o obłej formie rozdziela przestrzeń
fot.: Patryk Lewiński © 74studio
transparentny parawan
Tworząc projekt, szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam podzielić tę przestrzeń, jednocześnie dając poczucie transparentności. Nie chcieliśmy uciekać w standardowe rozwiązania, tworząc ściany działowe, nie potrzebowaliśmy również większej ilości mebli. Chcieliśmy za to, żeby we wnętrzu pojawiło się coś oryginalnego i nietypowego [...] — opowiada Damian Kozłowski.
wnętrze zostało podzielone parawanem z barwionego szkła akrylowego
fot.: Patryk Lewiński © 74studio
Takim rozwiązaniem okazał się parawan rozdzielający przestrzenie butiku. Zaprojektowany jako wolnostojąca konstrukcja z barwionego szkła akrylowego, stanowi najważniejszy element i dekorację całego wnętrza.