reklama
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Traffic Design z nowymi projektami

18 stycznia '22

Metalografika znów pojawia się na w Gdyni. Stowarzyszenie Traffic Design pod koniec 2021 roku odsłoniło dwie nowe realizacje, które okazały się wielkim sukcesem. Jakie przyniosły efekt?

logo Traffic Design

© Traffic Design

O działaniach artystycznego kolektywu Traffic Design pisaliśmy kilkukrotnie. Stowarzyszenie zajmuje się działaniem w zakresie sztuki i designu w przestrzeni publicznej. Prowadzą również działania animacyjne i badania oraz organizują wydarzenia kulturalne. Skupiają się na Gdyni, choć można spotkać ich też w innych miastach.

Grupa zasłynęła akcją re:design, w ramach której tworzyli nową identyfikację wizualną dla niewielkich, lokalnych firm i rzemieślników. Akcja poskutkowała poprawą jakości estetyki publicznej, a dla przedsiębiorstw okazała się wsparciem marketingowym. Traffic Design nie ogranicza się na innych polach, współpracowali z deweloperem w Gdyni, który odwoływał się do tradycji gdyńskiego modernizmu.

najnowsza realizacja
stowarzyszenia

najnowsza realizacja stowarzyszenia

© Traffic Design

Kilka miesięcy temu stowarzyszenie zaprezentowało swój nowy projekt, o którym pisaliśmy na portalu. Metalografiki, czyli grafika wykuta w metalu miała ozdabiać miasto, wprowadzając do niego nowe akcenty. Kolejny projekt przedstawiony przez stowarzyszenie jest kontynuacją tej serii.

co to jest metalomural?

Pierwszą nową realizacją Traffic Design jest projekt muralu metalograficznego dla Szkoły Podstawowej numer 21 w Gdyni. Autorem projektu jest Marta Przeciszewska.

metalomural na ścianie
szkoły

metalomural na ścianie szkoły

© Traffic Design

Mural został namalowany w stonowanej kolorystyce złożonej przede wszystkim z beżów, szarości i błękitu. Część detali została wykonana z metalu, między innymi numer szkoły, ryby czy chmura. Inspiracją dla artystki była funkcja budynku, związana z dziecięcymi marzeniaminauką, co objawia się w książce, drzewach i postaciach dzieci. Bezpośrednią inspiracją było również miasto Gdynia, na muralu przedstawiono rybki z pomnika przy Bulwarze Nadmorskim oraz fontannę ze Skweru Kościuszki.

logo szkoły wykonane
w metalu

logo szkoły wykonane w metalu

© Traffic Design

Projekt powstał w ramach pracy doktorskiej Marty Przeciszewskiej i będzie rozwijany o elementy identyfikacji graficznej.

smakosz

Kolejnym nietypowym projektem jest stworzenie muralu i nowego napisu na barze mlecznym Smakosz, który mieści się w gdyńskiej dzielnicy Chylonia. Całość została zaprojektowana przez zespół Traffic Design.

elewacja frontowa budynku

elewacja frontowa budynku baru mlecznego Smakosz

© Traffic Design

Cieszy nas wprowadzanie dizajnu i promowanie dobrych praktyk projektowych w miejscach, które zwykle nie dysponują ogromnymi budżetami, ale za to są dostępne dla użytkowników, niezależnie od zasobności portfela — mówi Monika Domańska z zespołu Traffic Design.

Na ślepej ścianie projektanci stworzyli mural w jasnopomarańczowej i beżowej kolorystyce opartej o kontrast. Tworzące wrażenie abstrakcji elementy to warzywa, owoce i naczynia kuchenne. Zaprojektowano również nowy napis na frontowej ścianie budynku. Zespół nie spodziewał się efektu, jaki spowoduje zmiana identyfikacji wizualnej.

mural na ślepej ścianie

mural na ślepej ścianie

© Traffic Design

Zasięg projektu przekroczył nasze oczekiwania. Na samym Facebooku Stowarzyszenia re:design zobaczyło ponad 125 tysięcy widzów. Dzięki zainteresowaniu mediów i internautów w sobotę po publikacji osiągnięto weekendowy rekord frekwencji w Smakoszu. Jedzenie skończyło się o godzinie 13:00 i zespół musiał je ekspresowo dorabiać, aby wykarmić wszystkich odwiedzających. Nie moglibyśmy sobie wyobrazić lepszego początku 2022 roku — wspomina Monika Domańska.

to dopiero początek

Stowarzyszenie Traffic Design zapowiada już nową atrakcję. Na wiosnę w Gdyni postawione zostaną wyjątkowe hotele dla owadów, wspierające bioróżnorodność. Wymiana identyfikacji baru mlecznego pokazuje, w jaki sposób niewielka zmiana estetyczna pozwala na stworzenie i wykorzystanie potencjału miejsca. Pozostaje czekać na kolejne działania i wierzyć, że działania stowarzyszenia będą naśladowane w innych miastach.

opracował Wiktor Bochenek

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE