Zobacz w portalu A&B!
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Wodny świat Traffic Design

04 października '23

Woda i dostęp do niej wpływa bezpośrednio na jakość naszego życia. Nie tylko pod względem zaspokojenia podstawowych potrzeb, ale również samego kontaktu z nią. O tym dzieciom i tym trochę starszym osobom przypomina mural zrealizowany przez Traffic Design.

W Polsce woda coraz częściej „wraca na salony”. W dyskusji publicznej szerzej dyskutujemy o objęciu rzek odpowiednimi formami ochrony, odbudowie ekosystemów wodnych, czy wyciągnięcia w miastach podziemnych rzek i kanałów na powierzchnie, bo często zapominamy, że pod naszymi stopami płynie woda, która kilka wieków wcześniej przyczyniła się do założenia pierwszych osad. Powrót nad wodę staje się coraz częstszym postulatem — chcemy przebywać na plażach, bulwarach i nabrzeżach. Kontakt z wodą staję się dla nas istotnym czynnikiem życia na co dzień — cieszymy się, gdy możemy z niej korzystać, gdy mamy bliski dostęp do wody.

autorką projektu jest uznana ilustratorka Gosia Herba

autorką projektu jest uznana ilustratorka Gosia Herba

© Traffic Design

Powrót nad wodę wyraża również najnowszy mural zrealizowany przez Traffic Design na ścianie Zespołu Szkół numer 6 w Gdyni. Jak wskazują twórcy, powstał w efekcie warsztatów z uczniami i rozmów ze szkolną społecznością.

fascynujący świat wody

Autorką projektu jest uznana ilustratorka Gosia Herba. Jej projekty możemy znać z wielu książek dla dzieci, ale również światowych magazynów jak The New Yorker, The New York Times czy Der Tagesspiegel. Mural przedstawia dwójkę dzieci, które bawią się nad wodą w otoczeniu zwierząt kojarzących się nam z okolicami wody. Mural wykonano w oparciu o dwukolorową gamę kolorystyczną — jasnego błękituczerni.

projekt został zrealizowany w ramach Asphalt Art fundacji Bloomberga. Mural został wykonany przez artystów z grupy Traffic Design, a sfinansowany przez miasto Gdynię i Cavatina Group.

projekt został zrealizowany w ramach Asphalt Art fundacji Bloomberga. Mural został wykonany przez artystów z grupy Traffic Design, a sfinansowany przez miasto Gdynię i Cavatina Group.

© Traffic Design

Mural przedstawia dzieci bawiące się nad wodą. Jedno z nich wygrzewa się na kamieniu, drugie nurkuje. To symboliczny pomost pomiędzy ciszą (woda) a dźwiękiem (powietrze). Inspiracją dla mnie były także rysunki uczniów szkoły — mówi autorka projektu, Gosia Herba.

Projekt został zrealizowany w ramach Asphalt Art fundacji Bloomberga. Mural został wykonany przez artystów z grupy Traffic Design, a sfinansowany przez miasto Gdynię i Cavatina Group.

mural przedstawia dwójkę dzieci, które bawią się nad wodą w otoczeniu zwierząt kojarzących się nam z okolicami wody.

mural przedstawia dwójkę dzieci, które bawią się nad wodą w otoczeniu zwierząt kojarzących się nam z okolicami wody.

© Traffic Design

powrót nad wodę jest coraz lepiej widoczny

Gdyński mural niejedyną oznaką postępujących zmian powrotu nad wodę. W działaniach Traffic Design wielokrotnie pojawiał się motyw morza i wody. Powrót nad wodę to jednak proces, który nakłada szerszą zmianę myślenia — zrozumienia roli wody i jej wpływu na naszą codzienność. Kultura i design mają w tym tak samo duże znaczenie, jak nauka i wiedza. 

 mural został zrealizowany przez Traffic Design na ścianie Zespołu Szkół numer 6 w Gdyni.

mural został zrealizowany przez Traffic Design na ścianie Zespołu Szkół numer 6 w Gdyni.

© Traffic Design

opracował Wiktor Bochenek

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE