Konkurs studencki na najciekawszy projekt przestrzeni do mieszkania
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Krakowskie „Połączenia”. Eklektyczna restauracja projektu IN

23 lutego '21
Dane techniczne
Nazwa: restauracja Połączenia
Inwestor: prywatny
Lokalizacja: Polska, Kraków
Pracownia: IN
Zespół projektowy: Diana Żurek, Gutek Girek
Powierzchnia: 150 m²
Projekt: 2020

Wnętrze pełne intrygujących kształtów, świateł i kolorów to projekt krakowskiej restauracji Połączenia autorstwa Diany Żurek i Gutka Girka z pracowni IN. Architekci, tworząc eklektyczne wnętrze, chcieli odzwierciedlić charakter kuchni molekularnej, łączącej w sobie smaki z każdego zakątka świata.

Restauracja
Połączenia w Krakowie

wnętrze restauracji Połączenia

© IN

Restauracja Połączenia zajmować będzie powierzchnię 150 metrów kwadratowych, a jej otwarty układ pozwolił architektom na otwarcie przestrzeni i jej delikatne strefowanie. We wnętrzu, nawiązując do kultury wschodu, zastosowano kolory symbolizujące ziemię, ogień i powietrze, tworząc miks kształtów i faktur. Tło stanowią surowe ściany pozbawione tynku, kontrastujące z barwną podłogą. Wnętrze restauracji wypełnia gięta, metalowa struktura z dekoracyjnymi szkłami. Zastosowano ją w przepierzeniach, kasetonach świetlnych oraz okładzinach ściennych w ten sposób łącząc całą przestrzeń. Meble zostały wsplónie zaprojektowane przez architektów i inwestora. Nie zapomniano także o wygodnych sofach i ciekawych w formie siedziskach. Drewniane okładziny ozdabiają ściany i tworzą lamperie. Ich ciepły odcień komponuje się z pofalowaną blachą umieszczoną na suficie.

Jako ozdobę
zastosowano blachę na suficie    Drewniana boazeria dodaje
ciepła wnętrzu

architekci zestawili drewno z metalowymi elementami

© IN

Dobrawa Bies: Jakie były inspiracje projektowe oraz jakie wymagania postawił przed Państwem inwestor?

Diana Żurek: Wspólnie z inwestorem wyszliśmy z założenia, że należy stworzyć przestrzeń, która nie będzie miała jednego charakterystycznego stylu, a raczej będzie nieco eklektyczną zbieraniną form, z różnych zakątków świata. Jednak taką, która jest spójna i nie przytłacza nagromadzeniem elementów. Ważne było nawiązanie do kierunku wschodniego, jednak nie w bardzo dosłownej wersji.

Wnętrze restauracji
Połączenia

ściany pozostawiono surowe, a przestrzeń rozdziela metalowa struktura

© IN

Dobrawa: Wnętrze to kontrast surowych elementów z obłymi kształtami mebli. Skąd taka decyzja projektowa?

Diana: To połączenie mocno wpisało się w nasze wiodące hasło. Czyli miks rzeczy na pozór bardzo różnorodnych, wzajemnie kontrastujących, które w zestawieniu pokazują tę właśnie odmienność, a jednak wzajemnie potrafią się neutralizować, uzupełniać, podbijać. Chodziło także o zbudowanie surowego klimatu, jednak wypełnionego komfortowymi przestrzeniami do siedzenia, a obłe formy dla ludzkiego oka i ciała zdają się doskonale spełniać tę funkcję.

Przestrzeń nad barem    Przestrzeń łazienki

we wnętrzach publicznych można pozwolić na bardziej abstrakcyjne rozwiązania

© IN

Dobrawa: Czym różni się projektowanie wnętrz publicznych od prywatnych? Czy pozwala na większą swobodę?

Diana: Przede wszystkim inaczej postrzegany jest tutaj komfort. Nie jest dopasowany do stylu konkretnego inwestora, czy rodziny, ale musi być przystępny dla każdego i przez niego akceptowalny. Każdy powinien czuć się przyjemnie i bezpiecznie, ale także nieco inaczej, niż w normalnych warunkach. Właśnie po to, aby z ciekawością odwiedzać tego typu miejsca. Czy pozwala na większą swobodę? Zazwyczaj tak, można nieco pofiglować, z rozwiązaniami bardziej abstrakcyjnymi, które na co dzień, zapewne budziłyby sporo kontrowersji, a w miejscach publicznych są ich atutem.

Dobrawa: Dziękuję za rozmowę!

 

Dobrawa Bies

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE