Nad samą Wiłą, przy ul. Solec 22 w Warszawie dobiegła końca przebudowa modernistycznego biurowca. W zaadaptowanych wnętrzach powstanie dom studencki. Jeden element pozostał niezmienny i nie jest to niestety powód do zadowolenia. Ogromna płachta reklamowa zasłania ścianę szczytową budynku.
Przebudowa biurowca na Solcu to inwestycja firmy Zeitgeist Asset Management. Projekt adaptacji przygotowało warszawskie biuro Grupa 5 Architekci, które na swoim koncie ma już podobne realizacje, między innymi łódzki akademik BaseCamp przy ul. Rewolucji 1905. Warszawski dom studencki — prowadzony odtąd przez Zeitraum — oferuje 214 łóżek i atrakcyjne przestrzenie wspólne, jak kino, sale do nauki czy ogólnodostępny taras widokowy.
Widok po przebudowie
© ZEITGEIST Asset Management
Niezwykle nas cieszy, że możemy oddać w ręce studentów i uczelni akademik spełniający wysokie standardy jakościowe, wypracowane na naszych projektach w Czechach i Polsce. Mam nadzieję, że Solec 22 stanie się naszą wizytówką, kierując ofertę na równi do studentów polskich, jak i zagranicznych. — mówi Peter Noack, współzałożyciel i partner zarządzający Zeitgeist Asset Management.
Widok po przebudowie
© ZEITGEIST Asset Management
Akademik zajął dwa połączone z sobą budynki o wysokości ośmiu i dwunastu kondygnacji, a ich łączna powierzchnia wynosi 5 239 m2. Obiekt oferuje 214 łóżek, a w przygotowaniu są dodatkowo cztery dwuosobowe apartamenty premium. Na studentów czekają liczne udogodnienia. Znajdą się tam pomieszczenia do zabawy lub nauki, a także pralnia samoobsługowa czy przechowalnia rowerów.
Widok po przebudowie
© ZEITGEIST Asset Management
Architektonicznie obiekt wykorzystuje zastane wartości istniejącego obiektu — jego prostą bryłę, otwarty parter i artykulację elewacji. Nowa funkcja ma zacieśnić powiązanie funkcjonalne obszaru ul. Ludnej z bulwarami wiślanymi, czemu sprzyjać mają usługi w parterze. Nad nimi zawieszone są bryły domu studenckiego.
Widok przed przebudową
© ZEITGEIST Asset Management
Solec 22 ma oferować nie tylko przestrzeń dla studentów. Inwestor zdecydował się przeznaczyć część kondygnacji parterowych na lokale do wynajęcia. Planowany jest tutaj sklep Żabka, a także usługi typu kawiarnia lub klub fitness. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi najemcami.
Widok przed przebudową
© ZEITGEIST Asset Management
Niestety wraz z adaptacją zdecydowano się zachować także funkcję reklamową ściany szczytowej wyższej części akademika. Na odświeżonej ścianie zawisła reklamowa płachta. Obecnie jest tymczasowa, ale zgodnie z informacjami Zeitgeist docelowo wróci najprawdopodobniej jako nośnik reklamowy, podobnie jak poprzednio. Prace wykończeniowe, zielone zagospodarowanie fasady oraz wykańczanie wnętrz potrwać mają jeszcze kilka tygodni.