9 września br. odbyła się kolejna, szesnasta już edycja OKK! design, cyklu spotkań dla architektów, projektantów, pasjonatów dobrego wzornictwa, dziennikarzy oraz marek wnętrzarskich. Wydarzeniu przyświecało hasło „Biophilic” i to właśnie wokół niego skupiała się większość punktów programu [info].
Spotkanie rozpoczęła właścicielka agencji OKK!, Olga Kisiel‑Konopka, a część merytoryczną moderowała Dominika Olszyna, redaktorka związana z WP DOM oraz Vogue Polska. Jako pierwszy na scenie pojawił się Paweł Sokół, prezes zarządu SAW, który opowiedział o trwającym konkursie Wnętrze Roku 2019 SAW [info]. W dalszej części spotkania poszczególne marki prezentowali: Anita Łopatka z firmy PEKA, Aneta Konowrocka reprezentująca hiszpańską markę Cosentino oraz przedstawiciele firmy Barlinek — Dorota Karbowska‑Zawadzka i Jacek Kula. Justyna Roźniakowska zaprezentowała produkty Gala Collezione, Ewa Łusiak opowiedziała o ekologicznych rozwiązaniach w produkcji kosmetyków Kneipp, a Zuzanna Dominów podsumowała konkurs „MINImum powierzchni, MAXImum funkcjonalności”.
czym jest biophilic design?
Termin biophilic design próbowali zdefiniować uczestnicy panelu dyskusyjnego „Biophilic Design we wnętrzu”: Kamil Białas (redaktor naczelny WhiteMad), Grzegorz Goworek (Studio.O.), Szymon Hanczar (Hanczar Studio) i Jacek Tryc (Jacek Tryc – wnętrza). Paneliści podkreślali znaczenie roślin zarówno w aranżacji wnętrz, jak i ich obecność wokół budynku. Kolejny panel — „Biophilic Design wnętrza komercyjne” — poświęcony był projektowaniu przestrzeni publicznych w zgodzie z naturą. W dyskusji udział wzięli: Dominika Zielińska (Head of Architecture, Workplace Solutions), Agata Frątczak (pracownia MADAMA), Darek Gocławski (pracownia A+D Retail Store Design) i Monika Brzóska (Moonstera).
dizajn w czasach zmian klimatycznych
Dalsza część programu dotyczyła nie tylko architektury, ale i stylu życia. Areta Szpura, autorka książki „Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety” podzieliła się z uczestnikami wydarzenia swoimi sposobami na codzienne ratowanie planety. Specjalnie na OKK! design przyjechała także Kate Burnett z firmy Milliken, która opowiedziała o certyfikacie WELL Building Standard i czynnikach wpływających na to, jak czujemy się w danym wnętrzu. Iwona Pasik i Mateusz Gaczkowski zaprezentowali gościom inspirowane naturą panele akustyczne Acustio, a Berenike Miłkowska‑Milbrodt ze stowarzyszenia loveOriginal tłumaczyła, jak ważne jest wybieranie oryginalnych mebli i dodatków, czyli szanowanie praw autorskich i idei twórców. Z kolei architektka Magdalena Federowicz‑Boule, prezes zarządu Tremend, mówiła o istotnych dla pracowni wartościach, w tym o ekologii.
wizerunek architekta
Znaczenie public relations i rosnąca rola mediów społecznościowych były tematem ostatniego panelu szesnastej edycji OKK! design. Na ten temat rozmawiali: Olga Kisiel‑Konopka (OKK! PR), architektka Anna Koszela‑Krawczyk (Architektura Wnętrz), Agnieszka Gruszczyńska‑Hyc (redaktorka naczelna Urzadzamy.pl), Katarzyna Księżopolska (redaktorka prowadząca portalu MAGAZIF) i Roland Stańczyk (RS Studio Projektowe).
oprac. Ola KLOC
na podstawie informacji prasowej
Ilustracje dzięki uprzejmości OKK!