Adriana Chodzyńska z Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej w swojej pracy magisterskiej, zrealizowanej pod opieką profesory Agaty Gawlak, stworzyła projekt biura dla rozwijającej się branży gamedev, znajdującego się w najwyższym budynku Poznania — AND2 (proj.: Pracownia Architektoniczna Ewy i Stanisława Sipińskich).
rzut układu funkcjonalnego z oznaczeniem podziału na strefy
© Adriana Chodzyńska
twórcza przestrzeń dla sektora gamedev
Głównym celem pracy było stworzenie biura, które nie tylko spełnia potrzeby pracowników i pracowniczek sektora gamedev, ale także wspiera ich twórcze działania za pomocą odpowiednio zaprojektowanych wnętrz. Projekt ten obejmował pełen zakres działań: od badań nad wpływem otoczenia na kreatywność, po analizę funkcjonalności budynku, aż po szczegółowe rozwiązania techniczne.
wizualizacja strefy wejściowej
© Adriana Chodzyńska
Autorce zależało na tym, aby biuro stało się miejscem, gdzie kreatywność jest wspierana przez dobrze przemyślane wnętrza, wykorzystujące zarówno nowoczesne trendy, jak i metody badań nad user experience. Właśnie ta technika pozwoliła dostosować biuro do rzeczywistych potrzeb pracowników i pracowniczek branży kreatywnej.
wizualizacja recepcji
© Adriana Chodzyńska
Silver Games Studio
Realizowana dla Silver Games Studio przestrzeń biurowa to miejsce o powierzchni użytkowej ponad 2000 m² zaprojektowane z myślą o kompleksowym zaspokajaniu potrzeb pracowników i pracowniczek. Przeprowadzona przez autorkę ankieta wśród osób ze studia pomogła w zdefiniowaniu oczekiwań, co znalazło swoje odzwierciedlenie w projekcie.
wizualizacja pomieszczenia biurowego
© Adriana Chodzyńska
strefy pracy i odpoczynku
Cała kondygnacja biurowca została podzielona na dwie główne strefy: część pracy i część odpoczynku oraz rekreacji. Ten funkcjonalny podział przestrzeni pozwala na swobodne przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi częściami biura, zapewniając łatwy dostęp do stref relaksu bez konieczności opuszczania strefy pracy. Układ biura wykorzystuje rozmieszczenie klatek schodowych, wind i toalet, tworząc naturalny podział na dwie główne części.
wizualizacja pomieszczenia inspiracji
© Adriana Chodzyńska
W lewej części biura znajduje się przestrzeń do pracy oraz strefa wejściowa, witająca zarówno pracowników, jak i gości. Prawa strona została przeznaczona na strefy wypoczynkowe, gdzie można nie tylko odpocząć, ale także nawiązać relacje z innymi współpracownikami lub skupić się w ciszy.
wizualizacja pomieszczenia do pracy grupowej
© Adriana Chodzyńska
spójna stylizacja wnętrz
Projekt wnętrz Silver Games Studio charakteryzuje się spójną stylistyką, bazującą na naturalnych materiałach, takich jak drewno, stal oraz strukturalne elementy trójwymiarowe. Adrianie Chodzyńskiej chodziło przede wszystkim o wprowadzenie nowoczesnego klimatu z jednoczesnym zachowaniem przytulnej atmosfery, co miało wspierać zarówno pracę, jak i odpoczynek. Kolorystyka wnętrz bazuje na drewnie, czerni i szarości, co podkreśla nowoczesny, a zarazem stonowany charakter projektu.
wizualizacja strefy relaksu
© Adriana Chodzyńska
Elementem, który wyróżnia projekt, jest liczna roślinność, pełniąca rolę nie tylko dekoracyjną, ale także wpływającą na komfort pracy. Rośliny wprowadzają świeżość i życie do przestrzeni, tworząc naturalny kontrast z technicznymi i przemysłowymi elementami wystroju.
przeszklone wnętrza dostępne dla wszystkich
Pomimo zastosowania licznych przeszkleń, wprowadzających światło do pomieszczeń pozbawionych okien, autorka zadbała o zapewnienie użytkownikom i użytkowniczkom prywatności. W pełni przeszklone pomieszczenia wyposażono w zasłony, dzięki którym korzystające z nich osoby mogą decydować, czy chcą pracować w otwartej przestrzeni, czy też potrzebują większego komfortu prywatności.
wizualizacja toalety
© Adriana Chodzyńska
Projekt Silver Games Studio uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie strefy i rozwiązania przestrzenne zostały zaprojektowane z myślą o dostępności. Projekt obejmuje między innymi szerokie przejścia, dostosowane toalety oraz specjalne udogodnienia, które mają ułatwić poruszanie się po biurze wszystkim osobom, bez względu na ich ograniczenia fizyczne.
projekt biurka
© Adriana Chodzyńska