Oglądaj spotkania LIVE z pracowni podczas jesiennej edycji Festiwalu Otwartych Pracowni Architektonicznych 2024
Oglądnij LIVE-wideo z pracowni biorących udział w jesiennej edycji Festiwalu Otwartych Pracowni Architektonicznych 2024 YouTube A&B Facebook A&B Festiwal Otwartych Pracowni Architektonicznych - jesień 2024
 
timer
 
timer
timer
START o 13!
DZISIAJ o 13.00
TRWA LIVE!
AFTERPARTY!
expand
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Kreatywność w chmurach. Przestrzeń biurowa dla sektora gamedev

13 września '24
w skrócie
  1. Adriana Chodzyńska stworzyła projekt biura dla Silver Games Studio, które znajduje się w najwyższym budynku Poznania – AND2.
  2. Głównym celem projektu było zaprojektowanie biura wspierającego kreatywność pracowników i pracowniczek poprzez odpowiednio przemyślane wnętrza i techniki user experience.
  3. Cała kondygnacja została podzielona na strefy pracy i wypoczynku, zapewniając funkcjonalność oraz komfortowe warunki dla osób pracujących.
  4. W projekcie zastosowano przeszklone wnętrza, roślinność oraz rozwiązania dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, co zwiększa prywatność i dostępność przestrzeni.
     
  5. Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej portalu AiB

Adriana Chodzyńska z Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej w swojej pracy magisterskiej, zrealizowanej pod opieką profesory Agaty Gawlak, stworzyła projekt biura dla rozwijającej się branży gamedev, znajdującego się w najwyższym budynku Poznania — AND2 (proj.: Pracownia Architektoniczna Ewy i Stanisława Sipińskich).

rzut układu funkcjonalnego z oznaczeniem podziału na strefy

rzut układu funkcjonalnego z oznaczeniem podziału na strefy

© Adriana Chodzyńska

twórcza przestrzeń dla sektora gamedev

Głównym celem pracy było stworzenie biura, które nie tylko spełnia potrzeby pracowników i pracowniczek sektora gamedev, ale także wspiera ich twórcze działania za pomocą odpowiednio zaprojektowanych wnętrz. Projekt ten obejmował pełen zakres działań: od badań nad wpływem otoczenia na kreatywność, po analizę funkcjonalności budynku, aż po szczegółowe rozwiązania techniczne.

wizualizacja strefy wejściowej

wizualizacja strefy wejściowej

© Adriana Chodzyńska

Autorce zależało na tym, aby biuro stało się miejscem, gdzie kreatywność jest wspierana przez dobrze przemyślane wnętrza, wykorzystujące zarówno nowoczesne trendy, jak i metody badań nad user experience. Właśnie ta technika pozwoliła dostosować biuro do rzeczywistych potrzeb pracowników i pracowniczek branży kreatywnej.

wizualizacja recepcji

wizualizacja recepcji

© Adriana Chodzyńska

Silver Games Studio 

Realizowana dla Silver Games Studio przestrzeń biurowa to miejsce o powierzchni użytkowej ponad 2000 m² zaprojektowane z myślą o kompleksowym zaspokajaniu potrzeb pracowników i pracowniczek. Przeprowadzona przez autorkę ankieta wśród osób ze studia pomogła w zdefiniowaniu oczekiwań, co znalazło swoje odzwierciedlenie w projekcie.

wizualizacja pomieszczenia biurowego

wizualizacja pomieszczenia biurowego

© Adriana Chodzyńska

strefy pracy i odpoczynku

Cała kondygnacja biurowca została podzielona na dwie główne strefy: część pracy i część odpoczynku oraz rekreacji. Ten funkcjonalny podział przestrzeni pozwala na swobodne przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi częściami biura, zapewniając łatwy dostęp do stref relaksu bez konieczności opuszczania strefy pracy. Układ biura wykorzystuje rozmieszczenie klatek schodowych, wind i toalet, tworząc naturalny podział na dwie główne części.

wizualizacja pomieszczenia inspiracji

wizualizacja pomieszczenia inspiracji

© Adriana Chodzyńska

W lewej części biura znajduje się przestrzeń do pracy oraz strefa wejściowa, witająca zarówno pracowników, jak i gości. Prawa strona została przeznaczona na strefy wypoczynkowe, gdzie można nie tylko odpocząć, ale także nawiązać relacje z innymi współpracownikami lub skupić się w ciszy.

wizualizacja pomieszczenia do pracy grupowej

wizualizacja pomieszczenia do pracy grupowej

© Adriana Chodzyńska

spójna stylizacja wnętrz

Projekt wnętrz Silver Games Studio charakteryzuje się spójną stylistyką, bazującą na naturalnych materiałach, takich jak drewno, stal oraz strukturalne elementy trójwymiarowe. Adrianie Chodzyńskiej chodziło przede wszystkim o wprowadzenie nowoczesnego klimatu z jednoczesnym zachowaniem przytulnej atmosfery, co miało wspierać zarówno pracę, jak i odpoczynek. Kolorystyka wnętrz bazuje na drewnie, czerni i szarości, co podkreśla nowoczesny, a zarazem stonowany charakter projektu.

wizualizacja strefy relaksu

wizualizacja strefy relaksu

© Adriana Chodzyńska

Elementem, który wyróżnia projekt, jest liczna roślinność, pełniąca rolę nie tylko dekoracyjną, ale także wpływającą na komfort pracy. Rośliny wprowadzają świeżość i życie do przestrzeni, tworząc naturalny kontrast z technicznymi i przemysłowymi elementami wystroju.

przeszklone wnętrza dostępne dla wszystkich

Pomimo zastosowania licznych przeszkleń, wprowadzających światło do pomieszczeń pozbawionych okien, autorka zadbała o zapewnienie użytkownikom i użytkowniczkom prywatności. W pełni przeszklone pomieszczenia wyposażono w zasłony, dzięki którym korzystające z nich osoby mogą decydować, czy chcą pracować w otwartej przestrzeni, czy też potrzebują większego komfortu prywatności.

wizualizacja toalety

wizualizacja toalety

© Adriana Chodzyńska

Projekt Silver Games Studio uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie strefy i rozwiązania przestrzenne zostały zaprojektowane z myślą o dostępności.  Projekt obejmuje między innymi szerokie przejścia, dostosowane toalety oraz specjalne udogodnienia, które mają ułatwić poruszanie się po biurze wszystkim osobom, bez względu na ich ograniczenia fizyczne.

projekt biurka

projekt biurka

© Adriana Chodzyńska

 
Aleksandra Skorupa

Głos został już oddany

BIENNALE YOUNG INTERIOR DESIGNERS

VERTO®
system zawiasów samozamykających

www.simonswerk.pl
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE