Asia Pietrzyk i Koka Skowrońska z Totem Studio Warsaw połączyły siły, aby wspólnie stworzyć kolekcję obiektów inspirowanych „Tańcami Polskimi”.
Limitowana kolekcja składa się z dwudziestu totemów
Fot. Wunderkamera
Wyjątkowa współpraca
Koka Skowrońska — założycielka Totem Studio Warsaw, artystka wizualna oraz autorka konceptu, w którym Totem przybiera formę rzeźby domowej z nadaną intencją. Popularyzuje sztukę totemowania, polegającą na budowaniu wertykalnych kompozycji z obiektów codziennego użytku. W swojej twórczości eksploruje temat zabawy oraz relacji pomiędzy przedmiotami, skupiając szczególną uwagę na formie, kolorze i ich wzajemnym oddziaływaniu.
Kolekcja jest wynikiem współpracy Asi Pietrzyk i Koki Skowrońskiej
Fot. Wunderkamera
Asia Pietrzyk — zajmuje się zarówno ilustracją, jak i grafiką użytkową ze szczególnym opracowaniem koncepcji. Przykłada dużą wagę do opowiadanej wizualnie historii, a swoje inspiracje znajduje zarówno we współczesności, jak i odległej przeszłości. Ilustrowanie postrzega jako interpretowanie rzeczywistości, również w sposób nieoczywisty.
12 czerwca miała miejsce premiera kolekcji „Pląsy Polskie” autorstwa Asi Pietrzyk i Koki Skowrońskiej. Projekt w niesztampowy sposób przedstawia minimalistyczne interpretacje wybranych tańców polskich.
Kolekcja inspirowana jest „Tańcami Polskimi” Zofii Stryjeńskiej
Fot. Wunderkamera
Nowa interpretacja
Oberek, mazur, krakowiak oraz kujawiak zostały przedstawione w formie rzeźbiarskiej. Limitowana kolekcja liczy dwadzieścia ręcznie malowanych i numerowanych obiektów. Seria wyróżnia się żywą kolorystyką i pasiastymi wzorami.
— Niespełna 100 lat temu Zofia Stryjeńska, znakomita Polska artystka, opublikowała cykl ilustracji „Tańce Polskie” a nasze dzisiejsze „Pląsy…” to wizualna interpretacja polskich tańców ludowych. W tych totemach nic nie dzieje się przypadkiem. Poprzeczne pasy symbolizują ludowe pasiaki, drewniany koral na szczycie każdego z Totemów, to nawiązanie do sznura korali. Nie mogło też zabraknąć kwiatu, który można dostrzec, przyglądając się totemom lekko z góry — opisuje Asia Pietrzyk.
Każdy obiekt jest numerowany
Fot. Wunderkamera
— Niełatwo było nauczyć Totemy „pląsać”. Początkowo drewniane, sztywne bryły. Później z każdym kolejnym ruchem pędzla nabierały nie tylko pasów i kolorów, ale też zwyczajnie życia. Statyczna, surowa rzeźba przeszła więc przemianę w kolorowy, dynamiczny i plastycznie wirujący obiekt. W dodatku nowocześnie prezentujący dość trudne do świeżej interpretacji motywy ludowe — dodaje Koka Skowrońska.
Totemy przedstawiają dynamiczne, wibrujące tańce uchwycone w statycznej bryle
Fot. Wunderkamera
Kochasz design? Sprawdź inne ciekawe projekty sztuki użytkowej!
Opracowanie: KATARZYNA SZOSTAK