W webinarze o tym, co zmieni się po pandemii COVID‑19 Zuzanna Skalska przewiduje, że m.in. obecna sytuacja z pewnością wpłynie na postrzeganie pracy zdalnej. Niewykluczone, że będąc zatrudnionym w warszawskiej firmie, będziemy mogli mieszkać np. na Bali i stamtąd przesyłać wykonane zadania. Jak ma się to do instytucji kultury? Muzeum Powstania Warszawskiego zanotowało największą w historii grupę słuchaczy. Przewodnicy nie stawali przed dwudziestoosobowymi grupami jak do tej pory. Dzięki działalności online w zwiedzaniu brało udział tysiące ludzi.
Przykład Muzeum Powstania Warszawskiego pokazuje, że wirtualna aktywność również cieszy się dużym zainteresowaniem i warto w nią zainwestować. Czy inne instytucje, które przez lata budowały swoją tożsamość „stacjonarnie”, w świecie fizycznym, również mają szansę odnaleźć się online?
Odpowiedzi należy szukać u Katarzyny Szustow, która stworzyła markę SZUSTOW. Kultura i Komunikacja. Z oficjalnej strony jest dostępny do bezpłatnego pobrania „Poradnik dla instytucji kultury na czas pandemii”.
W 2012 roku napisałam: „Komunikacja (z łaciny communis) to dzielenie się lub wspólnota. Komunikacja wytwarza wspólnotę — istotę kultury”. Tak powstała moja firma. W czasie pandemii budowanie wspólnot jest najważniejsze. To one dają siłę do życia. Dziś musimy komunikować się sprawniej — mówi Katarzyna Szustow, właścicielka SZUSTOW. Kultura i Komunikacja.
grafika: Dawid Zalesky z HIGH STUDIO
SZUSTOW. Kultura i Komunikacja to liderzy w obszarze komunikacji kultury na polskim rynku. Pięcioosobowa firma pod przewodnictwem Katarzyny Szustow to zespół do zadań specjalnych: komunikowali wydarzenia o zasięgu europejskim i krajowym, pracowali na rzecz lokalnych społeczności, opracowali strategie komunikacji marek luksusowych, jak i instytucji publicznych, szkolili zespoły z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Przez 8 lat obecności na rynku pracowali dla blisko setki klientów z sektora kreatywnego.
Od 2016 roku firma zarządzana jest zdalnie i działa między Zurychem a Warszawą. W obecnej sytuacji mierzenia się ze skutkami pandemii, postanowili podzielić się swoją wiedzą w formie bezpłatnego „Poradnika dla instytucji kultury na czas pandemii”.
Tu pobierzecie bezpłatny poradnik.
A w nim:
• Jak zdalnie zarządzać zespołem?
• Z jakich technologii skorzystać?
• Jak budować program online?
• 5 zasad komunikacji z publicznością.
• 4 zasady optymalizacji algorytmów mediów społecznościowych.