Zobacz w portalu A&B!
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków!

25 maja '20

Kim jest turysta w Krakowie? Mieszkający tu ludzie codziennie przemierzają znane sobie skwery i ulice, czasem nie zastanawiając się już nad otaczającym ich miastem. A gdyby tak na chwilę się zatrzymać i rozejrzeć wokół? Nowy projekt „Bądź turystą w swoim mieście zwiedzaj Kraków” ma zachęcić krakowian do pomocy w odbudowaniu lokalnej turystki.

Miasto Kraków rusza z kampanią informacyjnospołeczną, mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy Małopolski. BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE — ZWIEDZAJ KRAKÓW to akcja społeczna skierowana do wszystkich mieszkańców Krakowa, której celem jest przede wszystkim wsparcie lokalnych przedsiębiorców.

Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10% mieszkańców Krakowa swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz usługi z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny mówi Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.

Poza rządowymi programami, które będą lub już są wdrażane, ale także programami własnymi, takimi jak „Program Pauza” czy „Kultura Odporna”, Miasto Kraków będzie wspierało działalność lokalnych przedsiębiorców. By jednak móc odbudować rynek turystyczny w Krakowie, Miasto skupia się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie.

bądź turystą w swoim mieście pomagaj lokalnie

Efektem nowej koncepcji jest kampania informacyjno‑społeczna, której główne hasło brzmi — BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE — ZWIEDZAJ KRAKÓW i będzie ona skierowana w głównej mierze do lokalnej społeczności. Każdy mieszkaniec Krakowa będzie mógł na nowo odkryć piękno swojego miasta i zostać turystą lokalnym. Operatorem kampanii będzie Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałem Turystyki, Wydział Komunikacji Społecznej oraz Wydziałem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Głównym celem zaplanowanych działań jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski.

W ramach akcji będzie można m.in. wziąć udział w trzech formach aktywności. Będą to wydarzenia otwarte, warsztaty oraz wzajemne dzielenie się zdjęciami i materiałami video.

Wszyscy przedsiębiorcy instytucje, firmy, aktywiści, artyści i ogólnie mieszkańcy Krakowa, którzy są zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej, proszeni są o kontakt od dnia 30 kwietnia 2020 r. z Krakowskim Biurem Festiwalowym, które będzie operatorem całej akcji. Więcej informacji na stronie KBF

oprac. red. 

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE