Hiszpańska marka Cosentino, oferująca innowacyjne powierzchnie Dekton, Silestone i Sensa, od samego początku swojej działalności aktywnie wspiera architektów w poszerzaniu fachowej, praktycznej wiedzy oraz kompetencji, promując przy okazji nowoczesne materiały i technologie. Jako partner konkursu Wnętrze Roku SAW zaprasza architektów wnętrz mieszkalnych i komercyjnych do udziału w pierwszej edycji projektu.
Partnerstwo w konkursie Wnętrze Roku SAW to kolejny dowód zaangażowania Cosentino, lidera w produkcji innowacyjnych materiałów dla świata projektowego, w promocję wyróżniających się architektów. Do ich międzynarodowego konkursu Cosentino Design Challenge, zainicjowanego kilkanaście lat temu, co roku zgłaszają się studenci architektury z całego świata! Polski oddział Cosentino postanowił poświęcić szczególną uwagę rodzimej scenie projektowej — prekursorom najlepszych rozwiązań — architektom przełamujących schematy, tworzącym wyjątkowe wnętrza, dzięki którym wzrasta jakość życia.
Bardzo chętnie angażujemy się w tego rodzaju inicjatywy. W Polsce obserwujemy bardzo kreatywne podejście do projektowania przestrzeni i trudno mi sobie wyobrazić, że mogłoby nas zabraknąć przy tak prestiżowym przedsięwzięciu i szczytnym celu, jakim jest konkurs Wnętrze Roku SAW. Projekty architektoniczne to temat pełen emocji i okazja do poznania najlepszych kreacji. Z nieukrywaną radością wspieramy polskich architektów w rozwijaniu ich życiowej pasji — mówi o współpracy z SAW Miguel Sierra, Dyrektor Generalny Cosentino Polska.
Cosentino w oczach architektów
Dotychczas jedyną okazją do zweryfikowania umiejętności polskich pracowni były konkursy organizowane przez producentów, polegające na użyciu w projekcie produktów wchodzących w skład ich oferty. Brakowało bezstronnej inicjatywy, odpowiednika konkursów organizowanych między innymi w Wielkiej Brytanii. Odpowiedzią na tę lukę jest konkurs Wnętrze Roku, gdzie w jury zasiadają nie tylko przedstawiciele branży, ale również środowiska artystycznego, niezwiązanego z wnętrzami. Podczas tej edycji jest to fotograf Szymon Brodziak. Partnerzy, którzy są fundatorami nagród, nie mają wpływu na werdykt jurorów. Aby wziąć pod uwagę zróżnicowane spojrzenia na projektowanie, przyznamy nie jedną, a więcej nagród w dwóch kategoriach: wnętrza publiczne i prywatne. Serdecznie zapraszam wszystkich do udziału — mówi o inicjatywie Paweł Sokół, Prezes Zarządu SAW i właściciel pracowni architektonicznej EXIT DESIGN. Materiały Cosentino cenię przede wszystkim z uwagi na ich dostępność, neutralność oraz wysoką jakość. To doskonała alternatywa dla gresu czy marmuru — spieki i konglomeraty mają więcej zastosowań, są też bardziej dostępne, a przy okazji — dobrze się prezentują. Niejednokrotnie trudno jest je odróżnić od kamienia naturalnego. Są też wygodne w obróbce i trwałe, dlatego nie sprawiają problemu wykonawcom — dodaje.
Oferta Cosentino jest zróżnicowana, dzięki czemu można z łatwością wybrać materiał odpowiedni do danego projektu — niezależnie od tego, czy będzie to blat, podłoga czy ściana. Zaletą są też wymiary płyt — ich duże formaty. To produkt bardzo przemyślany — od designu, który jest zgodny z najnowszymi trendami i bardzo atrakcyjny wizualnie, aż po technologię, zapewnienie odpowiedniej antypoślizgowości i ścieralności — opowiada o współpracy z marką architekt Jacek Tryc, komisarz konkursu Wnętrze Roku 2019. Idea konkursu pokrywa się z tą, która jest bliska naszemu stowarzyszeniu — chcemy promować zawód architekta, wesprzeć tych, którzy posiadają stosowne wykształcenie. Naszym celem jest pokazanie różnic między projektami profesjonalnymi a tymi tworzonymi przez dekoratorów czy stylistów. Wnętrze Roku to inicjatywa gwarantująca obiektywny wybór laureatów. Na pierwszym miejscu stawiamy po prostu dobre projekty — wybór zwycięzcy nie będzie podyktowany użyciem konkretnych produktów czy materiałów — dodaje.
Zasady konkursu
Uczestnikami konkursu mogą być architekci, architekci wnętrz, projektanci (każda osoba, która zawodowo zajmuje się architekturą, architekturą wnętrz i ma kierunkowe wykształcenie wyższe). Projekty mogą zgłaszać uczestnicy indywidualni oraz uczestnicy grupowi (nie więcej niż trzy prace). Uczestnicy konkursu mogą przedstawić w konkursie wyłącznie swoje prace, do których przysługują im pełne prawa autorskie. W przypadku, gdy autorów jest kilku, wszyscy autorzy muszą być wymienieni w zgłoszeniu. Projekty będą zgłaszane i oceniane w dwóch kategoriach: wnętrze prywatne, wnętrze publiczne.
Będziemy nagradzać najlepsze przykłady i najmądrzejsze projekty, które ukazują się na rynku. Te, które spełniają wysokie standardy, nie tylko zawodowe, ale również innowacyjne. Nie jest sztuką stworzyć coś, co mieści się w ramach głównego nurtu, ale sztuką jest przygotować projekt, który „myśli” w sposób nieszablonowy — zaznacza Robert Majkut, przewodniczący jury i założyciel Robert Majkut Design.
W konkursie, w którym zasiądą wybitne osobowości reprezentujące świat polskiej architektury, nie mogą brać udziału założyciele SAW, jurorzy oraz osoby współpracujące na podstawie jakiegokolwiek stosunku prawnego z koordynatorem konkursu lub innymi podmiotami biorącymi udział w organizacji konkursu. Projekty można zgłaszać do początku września 2019.
Więcej na: stronie internetowej organizatorów oraz cosentino
Ilustracje dzięki uprzejmości Cosentino
Cosentino
Grupa Cosentino opiera swój rozwój na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego izasad zrównoważonego rozwoju oraz nieustannym wspieraniu lokalnych społeczności. Ważnymi elementami tożsamości firmy są również szkolenia, respektowanie prawa do równości oraz bezpieczeństwo zatrudnienia. Aktualnie, produkty marek Grupy Cosentino obecne są wponad 110 krajach. Wobrębie państw, wktórych firma działa, dystrybucja przebiega głównie na podstawie wykorzystania innowacyjnych, kompleksowych platform dystrybucyjnych iusługowych, zwanych Centrami Cosentino. Centra Cosentino stanowią świetny przykład całkowitego oddania firmy swoim klientom. Miejsca te łączą wsobie funkcjonalność magazynu, salonu wystawowego dla marek iproduktów oraz sieci sprzedażowej. Wobiektach Cosentino realizowane są programy szkoleniowe, przygotowane specjalnie na potrzeby różnych profesjonalistów, którzy wnich uczestniczą: kamieniarzy, architektów, projektantów wnętrz, atakże sprzedawców detalicznych.
Portfolio Grupy Cosentino
Dekton® by Cosentino to pierwsza marka zkatalogu firmy. Dekton jest ultrakompaktową powierzchnią, opracowaną przez Dział Rozwoju iBadań Grupy Cosentino. Światowa premiera marki miała miejsce w2013 roku, ajej opracowanie pochłonęło 22 000 godzin badań. Materiał wielkoobjętościowych iwieloformatowych płyt można personalizować przy zastosowaniu dwóch technologii — grawerowania oraz druku atramentowego. Na markę Dekton składa się 8 kolekcji. Więcej informacji na: www.dekton.com
Silestone® by Cosentino jest wiodącą na świecie marką powierzchni kwarcowych. Materiały wtej linii wytwarzane są w90% znaturalnego kwarcu. Powierzchnie Silestone są wysoce odporne na plamy, wstrząsy izarysowania oraz mają niski współczynnik wchłaniania płynów. Materiał produkowany jest wponad 60. odcieniach, trzech teksturach iróżnych formatach. Marka ta obejmuje także jedną zinnowacji Cosentino zubiegłych lat. Silestone® Eco Line produkowana jest zco najmniej 50% materiałów, pochodzących zrecyklingu, wtym porcelany, szkła, luster oraz zeszklonego popiołu, które były uprzednio wykorzystywane wprzemyśle lub przez konsumentów. Silestone® Eco Line ma certyfikat „Cradle to Cradle”. Dodatkowe informacje dostępne na stronie: www.silestone.com
Sensa by Cosentino® to marka zabezpieczonego kamienia naturalnego od Cosentino. Granity i kwarce poddawane są rewolucyjnej impregnacji, która sprawia, że są wysoce odporne na zaplamienia. Dla materiału Sensa by Cosentino® dostępny jest szeroki wybór kolorów, przy możliwym zastosowaniu specyficznego wykończenia dla każdego z nich — typu suede (zamsz), poler lub caresse (aksamit). Naturalny, zabezpieczony kamień Sensa by Cosentino® można łączyć z dowolnym stylem wystroju czy projektu. Nadaje on także elegancki charakter kuchniom i przestrzeniom, w których zostaje wykorzystany. Więcej o rozwiązaniach marki na stronie: www.sensabycosentino.com