W sercu Poznania, gdzie innowacja spotyka się z tradycją, pieśń projektowania nowoczesnej przestrzeni do pracy skomponował Sennheiser, koneser najwyższej jakości dźwięku. Nowe biuro Sennheiser, rodzinnej firmy kultywowanej przez wizję profesora, to harmonijne połączenie bogatej historii firmy i przyszłościowego podejścia do środowiska pracy. Do współpracy przy tym wyjątkowym przedsięwzięciu zaproszono zespół projektantów mode:lina™ - ekspertów od przestrzeni biurowych, w których chce się pracować.
Fot. Patryk LewińskiPatryk Lewiński / mode:lina™"
kompozycja przestrzeni
Układ funkcjonalny biura to dobrze dopasowana kompozycja, która sprzyja współpracy w metodologii agile. Egalitarny układ miejsc pracy przeplatany przestrzeniami wspólnymi wskazuje na panującą w organizacji atmosferę pozbawioną hierarchizacji.
Tutaj pomysły mogą, a nawet powinny przepływać swobodnie. Wysokiej jakości regulowane biurka i fotele, rozległe obszary wspólne i różne opcje siedzenia tworzą elastyczne środowisko, które dostosowuje się do dynamicznego rytmu pracy zespołu. W proces powstawania projektu od samego początku zaangażowany był cały team poznańskiego oddziału Sennheiser, który na bieżąco oferował swoje komentarze oraz pomysły.
Fot. Patryk LewińskiPatryk Lewiński / mode:lina™"
harmonia gatunków
Na centralną część spaceplanu składa się strefa recepcji, która poza atmosferą gościnności zgrabnie łączy ze sobą świat dwóch marek: Sennheiser oraz Neumann Berlin. Tuż obok, w otoczeniu kameralnych sal konferencyjnych o wdzięcznych nazwach Jazz, Funk, Rock, Disco, Metal itp., otwiera się przestronna część wspólna będąca niejako wspólnym piazza tej przestrzeni - miejscem wspólnych posiłków, warsztatów czy wieczorów kinowych. Wykorzystywane do tych celów drewniana trybuna i najwyższej jakości, wielkoformatowy telewizor kadrują spektakularny widok na panoramę Poznania.
Fot. Patryk LewińskiPatryk Lewiński / mode:lina™
estetyczne akordy
Spacerując po biurze, można poczuć atmosferę minimalistycznej elegancji. Paleta projektowa utrzymana jest w delikatnych odcieniach bieli, szarości, czerni i drewna, z subtelnymi akcentami identyfikacji Sennheiser, które podkreślają tożsamość marki. Każdy pokój rezonuje z duchem artystów, ich nazwiska zdobią fronty lockerów, a muzyczne plakaty zdobią ściany, tworząc wizualną symfonię. Drewniane lamele tworzą akord naturalnego ciepła, a jakościowe elementy wyposażenia odzwierciedlają technologiczne mistrzostwo marki.
Fot. Patryk LewińskiPatryk Lewiński / mode:lina™
innowacja w każdym miejscu
Każdy zakątek biura, od "cichych kieszeni" po obszary tzw. zrelaksowanej pracy, jest precyzyjnie dostrojony, aby zachęcać do innowacji, produktywności i poczucia wspólnoty. Tożsamość marki oraz akustyczny komfort pracy zainspirował projektantów do zastosowania studyjnych paneli akustycznych nie tylko w budkach telefonicznych ale także w salach konferencyjnych oraz nad audytorium. Do estetyki studia nagrań nawiązuje także sama kuchnia - ozdobiona płytkami ceramicznymi, dla których inspiracją były charakterystyczne, rozpraszające dźwięk formy.
Fot. Patryk LewińskiPatryk Lewiński / mode:lina™
komfort akustyczny
Kreując nowoczesne biuro dla Sennheisera, architekci z mode:lina™ postawili na wysokiej jakości rozwiązania. Aby osiągnąć cel wsparcia komfortu akustycznego, który w tak dynamicznym środowisku pracy ma kluczowe znaczenie, wybrali akustyczne ściany szklane od CreoConcept. Dzięki precyzyjnemu wykonaniu ścian, wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań aluminiowo-szklanych oraz dbałości o każdy detal, udało się stworzyć przestrzeń, w której design harmonijnie łączy się z funkcjonalnością. Ściany te, wyróżniające się eleganckim wyglądem i doskonałymi parametrami akustycznymi, zapewniają pracownikom biura niezbędną ciszę, dającą możliwość pełnego skupienia.
Fot. Patryk LewińskiPatryk Lewiński / mode:lina™
kreacja oraz edukacja
Realizacja biura Sennheiser to nie jedyny obszar, na którym mode:lina™ oraz CreoConcept z sukcesem przekuwają swoje doświadczenie oraz ambicję do tworzenia dobrych, zdrowych środowisk pracy we wspólne przedsięwzięcie. Firma CreoConcept została sponsorem podcastu "nokelina on air”,w którym dwa studia projektowe: mode:lina™ oraz Noke Architects dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą zdobytą przez ostatnie kilkanaście lat pracy w branży projektowej.
Odcinek „Jak się sprzedać?” to rozmowa o strategiach pozyskiwania Klientów i budowaniu wizerunku pracowni. Architekci rozmawiają o budowaniu relacji, współpracy z mediami oraz o tym, jak na przestrzeni lat zmieniało się podejście do szukania i rozpoczynania pracy z klientami.
Projekt: | Biuro Sennheiser |
Design | mode:lina™ |
Zespół projektowy: | Alicja Maculewicz, Jerzy Woźniak, Paweł Garus |
Realizacja: |
czerwiec 2023 |
Lokalizacja: |
Poznań |
Powierzchnia: |
750 m2 |