reklama
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Pokój inspirowany metropolią od Grupy Nowy Styl

22 września '19


Hotel Show Dubai to największe targi hotelowe na Bliskim Wschodzie. Region należy do najdynamiczniej rozwijających się rynków w branży na świecie. W tym roku odbyła się 20. edycja imprezy (17–19 września) i z tej okazji organizatorzy przygotowali specjalne wydarzenie — Hotel Room Design Challenge. W ramach finału konkursu trzy firmy — Gensler, GAJ oraz należąca do polskiej Grupy Nowy Styl spółka Stylis — miały zaprojektować, a następnie wykonać pokazowy pokój hotelowy, który nawiązywałby do hasła przewodniego, brzmiącego: Dubai: The World of Possibilities, The Lifetime of Stories (Dubaj: Miasto niezliczonych możliwości i ludzkich historii).

Na pierwszy rzut oka wygląda surowo, ale kryje w sobie ciepło i komfort, które zachęcają, aby do niego wracać, tak jak z chęcią powraca się do Dubaju — opowiada zespół należącej do Grupy Nowy Styl firmy Stylis, który na tegoroczną edycję targów The Hotel Show Dubai przygotował projekt pokoju inspirowanego metropolią.

Zespół Stylisu zdecydował, że nie będzie narzucał gościom ściśle określonej wizji miasta poprzez zbyt wyrazisty wystrój wnętrza. Z tego względu nawiązania do historii, krajobrazu czy atrakcji Dubaju ujęte zostały w subtelny sposób, tak aby każdy mógł je zinterpretować indywidualnie, w niepowtarzalny sposób, podobnie jak niepowtarzalny jest wzór odcisków palców, który stał się symbolem pokoju (The Fingerprint Room).

Gdy zacząłem się zastanawiać nad tematem przewodnim konkursu, do głowy natychmiast przyszło mi mnóstwo rzeczy, które składają się na codzienny obraz Dubaju. Ta mnogość motywów okazała się wielkim wyzwaniem. Uznaliśmy jednak, że nie chcemy, aby projekt był zbyt „oczywisty”, ale z drugiej strony zależało nam, aby goście odkryli nawiązania do miasta w projekcie wnętrza. Zamiast skupiać się na jednym temacie, wpletliśmy więc do niego szereg różnych wątków, łącząc je razem w spójną całość, bo tak według nas funkcjonuje współczesny Dubaj — zdradza kulisy prac nad projektem Nemanja Derman, Główny Architekt Stylisu.

Należąca do zespołu projektowego Emilia Bielemuk, Marketing Manager w Stylisie, zauważa, że różnorodność Dubaju została także podkreślona poprzez pochodzące z różnych części świata materiały i dodatki zastosowane przy urządzaniu pokoju.

Meble wyprodukowano w Polsce, dywan wykonano w Danii, elementy marmurowe pochodzą z Iranu, a lampy przyjechały z Turcji. Ten różnorodny zestaw jest jakby symbolicznym odzwierciedleniem wielokulturowej struktury mieszkańców Dubaju — porównuje Emilia Bielemuk.

Na pierwszy rzut oka pokój robi wrażenie chłodnego (tzw. masculine design), przyznaje Nemanja Derman. Wnętrze urządzono minimalistycznie, zaś w kolorystyce dominują ciemne odcienie. Jednakże już po krótkiej chwili goście czują ciepło zaklęte w dodatkach, m.in. w miękkim dywanie i pozłacanych lampach, które wypełniają wnętrze niemal słonecznym światłem.

Choć pokój na początku wydaje się surowy, szybko zaczynasz się w nim czuć komfortowo. Co więcej, jest w nim coś, co przyciąga i zachęca do powrotu. Dokładnie tak samo jest z Dubajem — na początku może przytłoczyć, ale potem chcesz do niego wracać. Wydaje mi się, że w tym ujęciu także udało nam się sprostać tematowi konkursu — uważa architekt.

Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas gali The Middle East Hospitality Awards, która odbyła się w środę 18 września w Hotelu Ritz-Carlton w Dubaju. Zwyciężył projekt architektów firmy GAJ, którzy połączyli design wnętrza z pomysłem na nową usługę w branży turystycznej — pokój kontenerowy.

Michał Wilczyński, Dyrektor Stylisu, gratuluje zwycięzcom, podkreślając jednocześnie, że niezależnie od wyników rywalizacji, udział w finale konkursu to ogromny sukces firmy.

Przez trzy dni oczy gości uczestniczących w Hotel Show oraz całej branży były skierowane na nas, bo każdy interesował się tym konkursem. Dzięki temu świadomość naszej marki znacznie wzrosła, zwłaszcza że rywalizowaliśmy z dwoma bardzo uznanymi pracowniami. Był to dla nas zaszczyt, a jednocześnie cenna lekcja, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Zresztą opinie, które docierają do mnie po imprezie są naprawdę znakomite — podsumowuje Michał Wilczyński.

 

Grupa Nowy Styl
Jesteśmy europejskim liderem w dziedzinie urządzania przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej, m.in. hoteli (Stylis), stadionów, audytoriów i hal widowiskowo-sportowych (Forum Seating) oraz terminali pasażerskich (Kusch+Co). Codziennie nasi eksperci z wielu różnych dziedzin — od projektantów i konstruktorów opracowujących coraz wygodniej­sze i chroniące zdrowie produkty, po specjalistów workplace ba­dających warunki pracy i zadowolenie pracowników — rozmawiają z klientami, wsłuchując się i szczegółowo analizując ich potrzeby. W oparciu o nie dobieramy najlepsze rozwiązania, a następnie kom­pleksowo realizujemy każdy projekt.

Firma Stylis działa na rynku bliskowschodnim od kilku lat, oferując szyte na miarę wyposażenie pokoi hotelowych oraz stref ogólnodostępnych, np. lobby. W Dubaju zrealizowała kilka dużych projektów, m.in. Hotel Two Seasons, Barcelo i Occidental. Przeczytaj więcej o działalności spółki: http://bit.ly/stylisdubai www.nowystylgroup.com

Głos został już oddany

BIENNALE YOUNG INTERIOR DESIGNERS

VERTO®
system zawiasów samozamykających

www.simonswerk.pl
Ergonomia. Twój przybiurkowy fizjoterapeuta
INSPIRACJE