Podczas tegorocznej edycji międzynarodowych targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home odbyła się oficjalna odsłona marki OVO — polskiego producenta modułowych paneli ściennych z segmentu premium. Była to okazja do zaprezentowania dwóch premierowych kolekcji: OVO+ oraz SHAPES, które współtworzyli czołowi polscy i zagraniczni projektanci, m.in. laureat prestiżowego konkursu Red Dot Design Award, zdobywca nagrody International Property Award 2016/2017 czy twórcy obrazów wykorzystanych do dekoracji butików takich marek, jak Dior, Hermes, Christian Louboutin.
Stoisko producenta wypełnione było przede wszystkim produktami z linii OVO+, flagowej, modułowej kolekcji dla najbardziej wymagających odbiorców. Produkty z tej serii stanowią zbiór różnorodnych wzorów, kompozycji, mogą spełniać zarówno funkcję obrazu, ale również, dzięki możliwości multiplikowania ich liczby, kompleksowej zabudowy dużych powierzchni. Każdy z tych modeli paneli jest autorskim dziełem konkretnego projektanta, stanowi jego wizytówkę, niesie ze sobą jego określony przekaz.
Projektując panele dla firmy OVO inspirowaliśmy się kamiennymi cegłami, pustakami ceramicznymi i ich geometrią. Chcieliśmy przenieść estetykę surowego, miejskiego, nieotynkowanego muru do wnętrza. Innowacyjna technologia forniru kamiennego na lekkich płytach z frezowanego MDF pomogła nam stworzyć rozwiązanie pozwalające przenieść ten autentyczny materiał do miejsc, gdzie do tej pory było to technicznie niemożliwe. Przenieść kawałek Brick Lane, mojej ulubionej ulicy we wschodnim Londynie, jej twardego charakteru, do wnętrz — tych swobodnych, ale także tych luksusowych. Chcieliśmy, aby goście hoteli, właściciele mieszkań, użytkownicy biur i przestrzeni publicznych mogli poczuć dotyk chłodnego, chropowatego kamienia — mówi Piotr Kalinowski, nagradzany architekt wnętrz, współautor paneli Brick Lane by MIXD z kolekcji OVO+.
Do grona projektantów współtworzących produkty marki należą również m.in. Michał Kozłowski i Klaudia Żmuda, nagradzani absolwenci katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, poszukujący przede wszystkim oryginalnych rozwiązań, z którymi można się emocjonalnie związać (ich prace koordynował Michał Biernacki, zdobywca wielu prestiżowych nagród, takich jak Red Dot Best of the Best 2012 oraz Red Dot Design Award 2010); Alina Czarnecka i Bruno Chavanne — para artystów plastyków francusko-polskich, których wspólne prace znalazły oddźwięk w kilku galeriach w Paryżu i Londynie, a także zostały wykorzystane do dekoracji butików takich marek, jak Dior, Hermes czy Christian Louboutin; czy też Roberta Banqueri Serra, pochodząca z São Paulo zdobywczyni srebra A' Design Awards (2018-2019).
Druga kolekcja marki OVO, która została zaprezentowana podczas premiery marki, nosi nazwę SHAPES. Stanowi ona połączenie synergii trzech kształtów (koła, kwadratu, heksagonu) oraz wyselekcjonowanych dekorów. Dzięki temu daje możliwość modułowego, spersonalizowanego łączenia takich materiałów, jak stabilizowany mech, fornir (również kamienny), surowy beton, postarzane drewno, rdza czy połyskujące złoto. W ramach tej kolekcji istnieją dwa warianty wyboru produktu — „SHAPES selected” to zestaw gotowych kompozycji stworzonych przez projektantów marki lub „SHAPES unlimited”, który umożliwia stworzenie w pełni spersonalizowanego produktu pod względem rozmiaru, kształtu i materiału.
Cieszymy się, że podczas targów Warsaw Home mogliśmy zaprezentować tak licznie odwiedzającym nas gościom efekty, które udało nam się wypracować podczas wielu lat gromadzenia doświadczenia w branży aranżacji wnętrz. Marka OVO to rezultat setek spotkań, tysięcy dni poszukiwań, milionów pomysłów. To odpowiedź na rosnącą potrzebę otaczania się przedmiotami wyjątkowymi, zaprojektowanymi w każdym szczególe. To następstwo poszukiwania rozwiązań rosnących wraz z przestrzeniami. Tak pozytywny odbiór naszych produktów na targach utwierdził mnie w przekonaniu, że dzięki zaangażowaniu całego naszego zespołu oraz współpracujących z nami, wyselekcjonowanych projektantów stworzyliśmy produkt, który nada osobliwy charakter niejednemu wnętrzu domowemu, czy też dopełni przestrzeń użytkową — mówi Wojciech Paczka, założyciel marki OVO.