CEMEX dostarcza beton na przebudowę Terminala Promowego w Świnoujściu. Dzięki prowadzonej modernizacji terminal zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Inwestycja jest realizowana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex.
CEMEX dostarcza beton między innymi do budowy estakady, wykonania konstrukcji stanowisk promowych, płyty torowej i nawierzchni placów manewrowo-postojowych. Do budowy estakady, która skomunikuje zaplecze z terenem terminalu, wykorzystywane są betony mostowe klasy od C30/37 do C50/60 o mrozoodporności F150 i nasiąkliwości do 4%. Konstrukcja stanowisk promowych w północnej części obiektu powstanie z betonu hydrotechnicznego klasy C35/45 o mrozoodporności F200. Nawierzchnia płyty torowej zostanie z kolei wykonana ze specjalistycznego betonu fibron klasy C35/45 z włóknami polimerowymi, z którego powstają trwałe i odporne na obciążenia posadzki. Dodatkowo nawierzchnia placu manewrowo-postojowego zostanie wykonana ze specjalistycznego betonu nawierzchniowego C35/45 gwarantującego obsługę transportu intermodalnego o nacisku do 140 ton/oś.
Na przebudowę terminalu CEMEX dostarczy również betony suche, kontraktorowe i SCC.
Inwestycja w Świnoujściu to ważne przedsięwzięcie, o dużym znaczeniu dla miasta i regionu. Powodzenie prac zależy m.in. od zastosowania wysokiej jakości materiałów, w tym odpowiednich produktów betonowych. CEMEX ma w swoim portfolio produkty, które zapewnią budowanym obiektom odpowiednią wytrzymałość i możliwość wieloletniej eksploatacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku obiektów tj. terminal promowy, które są intensywnie użytkowane — mówi Michał Grys, Dyrektor Pionu Materiały w CEMEX Polska.
o inwestycji
Terminal w Świnoujściu to jeden z czterech polskich terminali promowych. Jego przebudowa rozpoczęła się jesienią 2019 roku. Dzięki modernizacji infrastruktury, terminal zyska możliwość obsługi transportu intermodalnego, w tym promów o długości do 265 metrów. Zostanie też przystosowany do świadczenia nowego rodzaju usług przeładunkowych z udziałem transportu kolejowego. Inwestycja o wartości 185 mln zł jest realizowana w ramach globalnego projektu, który ma na celu optymalizację łańcuchów logistycznych między Skandynawią i Europą Południową. Harmonogram inwestycji zakłada, że wszystkie prace zostaną ukończone do końca 2021 roku.