Zobacz w portalu A&B!
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Grupa Roca partnerem koncernu Schneider Electric w celu przyspieszenia dekarbonizacji

30 maja '21

 

Firma Schneider Electric rozpoczęła współpracę z hiszpańską grupą w zakresie globalnej strategii zrównoważonego rozwoju. Grupa Roca, światowy lider w projektowaniu, produkcji i sprzedaży produktów do łazienki, podpisała porozumienie z firmą Schneider Electric, specjalizującą się w cyfrowej transformacji w zakresie wykorzystania dostępnej energii i zasobów przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań oraz poszanowaniu zasad zrównoważonego rozwoju. W oparciu o to partnerstwo hiszpańska marka zdefiniuje nowy plan działania w ramach dekarbonizacji, ustanawiając globalną strategię rozwoju całej grupy.

Grupa Roca jest obecna w 170 krajach, posiada 85 fabryk i zatrudnia 24 tys. osób. Firma od lat aktywnie pracuje nad minimalizowaniem wpływu swojej działalności na środowisko. Teraz podejmuje kolejny krok w celu ustalenia wspólnej polityki zrównoważonego rozwoju dla wszystkich podmiotów grupy. W tym procesie zostanie wykorzystane doradztwo w sferze zmian klimatycznych firmy Schneider Electric.

Współpraca między partnerami będzie składać się z trzech etapów. W pierwszym z nich, zostanie określona wizja procesu dekarbonizacji, analizy środowiska i wyznaczenia ambitnych celów działania. W drugim — Schneider Electric przeanalizuje działalność zakładów Grupy Roca, aby określić ich możliwości w zakresie redukcji zużycia energii i emisji, wdrożenia zrównoważonej produkcji energii w fabrykach i wyznaczyć sposoby kompensacji emisji, której nie można wyeliminować.

Wreszcie, na etapie wdrożenia, Grupa RocaSchneider Electric będą rozwijać cyfryzację procesów firmy i przejdą do określenia wskaźników w obrębie różnych ośrodków produkcyjnych, aby jeszcze skuteczniej monitorować i optymalizować zużycie energii, a w efekcie obniżyć koszty i zmniejszyć emisję. Schneider Electric wesprze również Grupę Roca w ustaleniu potrzeb firmy w zakresie dekarbonizacji, żeby przy pomocy własnych zasobów mogła realizować projekty sprzyjające redukcji emisji i zrównoważonemu wykorzystywaniu energii.

Grupa Roca jest zaangażowana w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych i działa na rzecz zmniejszenia śladu węglowego swojej działalności przemysłowej, promując ograniczenie zużycia wody i nieustannie wprowadzając innowacje w procesach produkcyjnych. Statystyki potwierdzają zaangażowanie Grupy w ochronę środowiska. Roca zmniejszyła emisję dwutlenku węgla o 8 procent w 2019 roku w porównaniu do roku poprzedniego, zaś w 2020 roku o 22 procent, dzięki wysiłkom firmy i mniejszej aktywności na skutek pandemii.

W pozostałych obszarach związanych ze środowiskiem, zużycie wody w zakładach Grupy zmniejszyło się w ubiegłym roku o 24 procent, a w ramach projektu Zero Waste wytworzono o 28 procent mniej odpadów, z których 71 procent jest odzyskiwanych w innych procesach produkcyjnych. Ponadto wyposażenie łazienkowe oferowane przez Grupę Roca wykorzystuje najnowsze technologie optymalizujące zarówno zużycie energii, jak i wody.

W Grupie Roca każdego dnia ciężko pracujemy, aby zoptymalizować procesy produkcyjne poprzez zastosowanie najnowszych technologii w celu zmniejszenia naszego śladu środowiskowego, jak również dostarczyć społeczeństwu produkty do przestrzeni łazienkowej, które zapewniają użytkownikom dobre samopoczucie i są wytworzone z poszanowaniem dla środowiska. Jesteśmy dalecy od satysfakcji, chcemy nadal rozwijać tę strategię i oferować wszystkim naszym oddziałom i fabrykom wspólne podejście, co pozwoli nam kontynuować działania na rzecz dekarbonizacji — powiedział Albert Magrans, dyrektor generalny grupy Roca.
W Schneider Electric nie tylko dążymy do dekarbonizacji naszego łańcucha wartości, lecz także chcemy stać się cyfrowym partnerem w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności dla firm, które wprowadzają tego typu zmiany. Grupa Roca jest jedną z nich. Firmy, które włączają zrównoważony rozwój do swojej strategii, wyprzedzają wymogi prawne, przyciągają więcej talentów, zyskują lepszy dostęp do kapitału oraz wzmacniają swoją markę i biznes, co czyni je bardziej atrakcyjnymi dla wielu interesariuszy — powiedział Josu Ugarte, prezes Schneider Electric Iberia.

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE