Na naszych oczach odbywa się kolejna rewolucja technologiczna. Rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji stwarzają nieznane dotąd możliwości i inspirują do realizacji oryginalnych pomysłów. Jednym z kierunków jest wykorzystanie wsparcia algorytmów do tworzenia zaawansowanych graficznie obrazów. Efektem jest przełomowa kolekcja AI♥ZWIERZAKI, stworzona przez Bimago we współpracy z Tomkiem Graszewiczem, promotorem AI w Polsce, zwycięzcą tegorocznego konkursu Digital Ars w kategorii NO CODE.
kolekcja AI♥ZWIERZAKI stworzona we współpracy z Tomkiem Graszewiczem
© Artgeist
Wzory i motywy kolekcji są efektem twórczej pracy człowieka z programami wykorzystującymi algorytmy AI i łączą w sobie autorskie pomysły z doskonałą precyzją wykonania.
Jak mówi Rafał Frątczak, CTO Artgeist: Bacznie obserwujemy trendy, starając się z wyprzedzeniem odpowiadać na oczekiwania rynku zarówno w kwestii jakości, jak i twórczego podejścia. Zależało nam na świeżym spojrzeniu na kwestię wall dekoru i wykorzystaniu kierunku, oferowanego przez nowe narzędzia. Stąd też nasza decyzja o współpracy z Tomkiem Graszewiczem. Jego doświadczenie pozwoliło nam przekuć artystyczną wizję w unikalny produkt.
kolekcja AI♥ZWIERZAKI stworzona we współpracy z Tomkiem Graszewiczem
© Artgeist
W wyniku współpracy powstało 65 wzorów opartych na motywach kotów i psów, ukazanych w niecodziennych, humorystycznych aranżacjach. Rockowe stylizacje, pełne sportowej pasji ujęcia czy barwni tancerze — surrealistyczne kreacje i efekt zaskakujący detalem.
kolekcja AI♥ZWIERZAKI stworzona we współpracy z Tomkiem Graszewiczem
© Artgeist
Generowanie obrazów w oparciu o algorytmy AI to codzienność Tomka Graszewicza. Zafascynowany potencjałem narzędzia poszukuje wciąż nowych sposobów na pokonywanie barier w pracy kreatywnej oraz rozpowszechnienie dostępu do sztuki przełamującej konwencję. Umożliwiła to współpraca z Artgeist.
Praca z algorytmem Midjourney to sztuka sama w sobie. Nie wystarczy pomysł; potrzebna jest jeszcze wiedza, jak go zrealizować. Jak włączyć odpowiednie połączenia sieci neuronowej, jak zdefiniować kierunek tworzenia przez AI i jakimi słowami się posługiwać. Wzory, które udało nam się wypracować to kilkadziesiąt godzin żmudnej pracy oraz dziesiątki porzuconych kierunków. Efekt daje natomiast ogrom satysfakcji. AI♥ZWIERZAKI Bimago oferuje coś więcej niż artystyczny efekt na ścianie. To powszechny dostęp do wysokiej jakości obrazu w przystępnej cenie, mówi Tomek Graszewicz.
kolekcja AI♥ZWIERZAKI stworzona we współpracy z Tomkiem Graszewiczem
© Artgeist
Tak projekt podsumowuje Olga Adamkiewicz, CEO Artgeist: Siłą napędową naszej marki od zawsze były kreatywne pomysły, innowacyjne rozwiązania produkcyjne i zaawansowana logistyka. Stąd też ogromna radość, że to właśnie Artgeist wprowadził na rynek pierwszą w Europie komercyjną kolekcję AI o tak zaawansowanych graficznie motywach. Współpraca z Tomkiem pozwoliła nam połączyć nowatorski pomysł z twórczą wizją i najlepszej jakości wykonaniem. To niewątpliwie przełomowy krok w branży wall dekoru oraz stworzenie nowej jakości produktu dla szerokiego grona odbiorców.
kolekcja AI♥ZWIERZAKI stworzona we współpracy z Tomkiem Graszewiczem
© Artgeist
Wyjątkowe obrazy z kolekcji AI♥ZWIERZAKI od 22.06 są dostępne w sklepie online bimago.pl
Olga Adamkiewicz, CEO, Prezeska Zarządu
Od 2020 roku jest związana z Artgeist, gdzie najpierw pełniła funkcję dyrektora ds. wzrostu, a następnie objęła stanowisko dyrektora ds. rozwoju i sprzedaży. Dziś zarządza wszystkimi obszarami firmy, która ma kilkadziesiąt milionów euro przychodów, rozwinięte zaplecze technologiczne, logistyczne oraz własny zakład produkcyjny. Firma działa międzynarodowo, a sprzedaż w 90% kierowana jest na rynki zagraniczne.
Olga Adamkiewicz posiada wieloletnie i ugruntowane doświadczenie w obszarze zarządzania i marketingu. W Procter & Gamble Polska odpowiadała za rozwój marek oraz planowanie mediów, a jako dyrektor marketingu w drogeriach Hebe i sieci Aptek na Zdrowie skutecznie zarządzała zespołem i wprowadzała na rynek strategie brandingowe. Była także współzałożycielką Brand New Galaxy oraz członkiem Rady Nadzorczej WWF Polska.
Rafał Frątczak, Chief Technology & Innovation Officer
Związany z branżą IT od 20 lat. Posiada doświadczenie w pracy z obszarem technologii, w prowadzeniu i koordynacji projektów, usprawnianiu procesów oraz zarządzaniu usługami informatycznymi w ramach organizacji.
Miłośnik nowych technologii i nowatorskich rozwiązań. Zwolennik, kreator i propagator systemów technologicznych szytych na miarę, które precyzyjnie trafiają w zróżnicowane potrzeby klientów. Przed rozpoczęciem kariery w Artgeist pracował dla firm: Polkomtel, Cyfrowy Polsat, Aviva, Innovatika, Ework Group.
Tomek Graszewicz, CEO AI wizard, Prompt engineer
Wizjoner oraz poszukiwacz nowych rozwiązań, od ponad 20 lat aktywnie związany z obszarem kreacji i strategii. Na co dzień zarządza dwiema agencjami: kreatywną oraz employer brandingową. Jest też założycielem AI wizards, czyli społeczności skupionej wokół zagadnień dotyczących sztucznej inteligencji w branży kreatywnej. Fascynują go możliwości i wyzwania, przed jakimi stają twórcy w erze intensywnego rozwoju technologii. Nieustannie odkrywa niezwykły potencjał AI w sferze wsparcia pracy artystycznej.
W 2023 r. stworzył, wraz ze swoim zespołem, unikalny „Łap kalendarz” dla schroniska Na Paluchu. Publikacja przedstawia zwierzaki w niesamowitych odsłonach i zapewniła Tomkowi zwycięstwo w kategorii NO CODE, w pierwszym w Polsce konkursie na sztukę tworzoną przez człowieka we współpracy ze sztuczną inteligencją: Digital Ars. Praca ta była również inspiracją do powstania nowej kolekcji dekoracji ściennych AI♥ZWIERZAKI Bimago.