Seria mat i wykładzin firmy Milliken z nadrukowaną informacją wizualną
Inspiracje z cyklu „Podłogi, tarasy – trendy 2020”
Epidemia Covid-19 zweryfikowała wiele, w tym także dotychczasowy sposób wykonywania pracy oraz funkcjonowania biur, co-workingów etc. Po czasie ścisłej kwarantanny pracodawcy stanęli przed nowym wyzwaniem — stworzenia bezpiecznej i higienicznej przestrzeni do pracy. Zmiana, zwłaszcza ta związana z lubianymi i bardzo naturalnymi dla nas zachowaniami wynikającym z ludzkiej natury, może wymagać specjalistycznego wsparcia. Pomyśleli o tym światowi producenci profesjonalnego wyposażenia przestrzeni komercyjnych i biurowych pośród nich także Milliken.
Wizualizacja maty Milliken w recepcji – „Social distancing”
© AQINA | Milliken
Minimalizacja ryzyka
Mimo że w wielu prognozach przewiduje się, iż praca zdalna będzie istotnym elementem rzeczywistości biznesowej, to życie biurowe - w pewnej formie - również powróci. Dlatego głównym motywem wszelkich działań pracodawców jest dzisiaj zminimalizowanie prawdopodobieństwa roznoszenia się wirusów we wspólnych przestrzeniach do pracy.
Pośród rekomendacji specjalistów dotyczących tworzenia bezpiecznej przestrzeni do pracy znajdziemy wiele wytycznych – m.in. zachowywanie odległości minimum 2 metrów, ustalenie ruchu w biurze w jedną stronę np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak jak przyjęło wiele szpitali podczas obecnej epidemii, wyższe standardy wentylacji i utrzymania dostępu do świeżego powietrza, zwiększenie standardów higienicznych oraz wiele innych procedur ochronnych mających na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa pracowników. Czy po latach kreowania przyjaznego środowiska pracy, w którego centrum znajdowało się zwiększenie poczucia przynależności i budowania relacji, mających na celu wzrost zaangażowania i wyników osiąganych przez firmy, uda się szybko i bezpiecznie wdrożyć niezbędne zmiany?
Jak pokazuje historia wielu zmian, także w obszarze tzw. „workspace” warto wykorzystać design, do nauki nowych zachowań społecznych. Dobrze zaprojektowane i odpowiednio wkomponowane elementy wyposażenia przestrzeni biurowych mogą ułatwić przestrzeganie wytycznych związanych z fizycznym dystansem i nowych standardów w środowisku pracy.
Wizualizacja maty Milliken – „2 metre zone”
© AQINA | Milliken
Jak być oddzielnie, ale razem?
Jednym z wyzwań nowej rzeczywistości biurowej jest ograniczenie liczby osób w salach konferencyjnych i innych przestrzeniach wspólnych takich jak korytarze, recepcja, jadalnia, winda. Jak przypominać ludziom, żeby zachowali odległość? Najlepiej umieścić odpowiednie oznaczenia, ale nie tylko te z informacjami. Czy jesteśmy w stanie przez cały czas trwania spotkania zachowywać bezpieczną odległość 2 metrów? Może byłoby łatwiej, gdybyśmy trzymali rozłożone ręce, ale wtedy trudno byłoby pracować. Milliken jako jeden z najlepszych producentów wykładzin podłogowych, przeznaczonych do użytku w obiektach biurowych i użyteczności publicznej od 1865 roku zajmuje się poszukiwaniem rozwiązań mających na celu poprawianie jakości codziennego życia.
Kolekcja Social Factor - Drawn Together
© AQINA | Milliken
Gra w klasy na nowych zasadach
Milliken stworzył unikalną, funkcjonalną i bardzo praktyczną serię mat i wykładzin ułatwiających zapamiętanie i stosowanie się do nowych zasad pracy w biurze w erze COVID-19.
Milliken realizując swoją główną misję, uznał, że nowe standardy higieny i kontaktów społecznych powinny dla naszego wspólnego dobra, stać się stałym elementem rzeczywistości dlatego stworzył produkty, które można łatwo i z pożytkiem dla wszystkich zamontować w każdym biurze, ale także sklepie, galerii, banku, przedszkolu czy innej nieruchomości.
Na nową kolekcję Social Factor składa się kilkanaście wzorów mat i płytek ilustrujących nowe zasady bezpiecznej pracy i kontaktów międzyludzkich w miejscach publicznych. Znajdziemy w niej m.in. maty ułatwiające zachowanie bezpiecznego dystansu (2 m) pomiędzy pracownikami, osobami w biurze i interesantami etc.
Clerkenwell Life/The new Workplace z kolekcji Social Factor
© AQINA | Milliken
Pokaż zamiast mówić
Jednym z największych wyzwań nowej sytuacji, jest konieczność podwyższenia standardów higieny. Mimo tego, że wszyscy o tym wiedzą to wg badania stowarzyszenia WIN/Gallup International zrealizowanego w 63 krajach Europy, co trzeci Polak nie myje rąk wodą z mydłem po skorzystaniu z toalety.
Każda zmiana nawyków to zmiana na poziomie zachowań, ale i przekonań dlatego warto wykorzystać do jej wprowadzenia w życie, wszelkie dostępne narzędzia zwiększające skuteczność. Jednym z nim może być wykorzystanie obrazu w komunikacji. I tu z pomocą przyszedł Milliken. W nowej kolekcji znajdziemy m.in. serię przypominającą o myciu rąk i innych standardach higieny ważnych w dobie walki z epidemią COVID-19. Wszystkie nowe produkty stworzone zostały jak zawsze w Millikenie w duchu zrównoważonego rozwoju i z poszanowaniem zasobów środowiska naturalnego.
Wizualizacja maty Milliken przy punkcie sprzedaży — „Social distancing”
© AQINA | Milliken
Od ponad 10 lat pracujemy nad tym, by wdrożyć w Polsce najbardziej nowoczesne rozwiązania z obszaru wyposażenia wnętrz komercyjnych w Polsce. W projektowaniu zawsze na pierwszym miejscu jest człowiek w określonej sytuacji co doskonale wiedzą nasi partnerzy tacy jak firma Knoll, Milliken, czy Wilkhahn, którzy wyznaczają trendy w branży architektury wnętrz. Mamy nadzieję, że zaprojektowane rozwiązania szybko staną się atrakcyjnym elementem wyposażenia komercyjnych powierzchni, pomagając stworzyć bezpieczne i komfortowe środowisko funkcjonowania w erze COVID-19 — mówi Marcin Zieliński, właściciel firmy AQINA, oferującej nowoczesne elementy aranżacji biur i innych wnętrz komercyjnych, najlepszych producentów z całego świata.
A Wam jak podobają się nowe wzory wykładzin stworzone przez Millikena? Który chcielibyście zamontować u siebie w biurze?
Więcej informacji na stronie firmy AQINA w portalu A&B.