Estetyczne, funkcjonalne i dopasowane do wnętrza ściany i sufity Hunter Douglas. Z cyklu „Sufity i Okładziny Ścienne – Trendy 2022”
Firmy i instytucje zwracają coraz większą uwagę na odpowiedni wystrój wnętrz, w których pracują oraz przyjmują klientów lub kontrahentów. Jest to nie tylko kwestia prestiżu, ale również dbania o dobrą kulturę pracy oraz relacje z partnerami. Dobre otoczenie można stworzyć przy pomocy wielu elementów, a jednymi z nich są odpowiednie ściany i sufity.
Na to jak się czujemy duży wpływ ma charakter i wystrój wnętrza, w którym się znajdujemy. Dotyczy to nie tylko domów, w których mieszkamy, ale także przestrzeni użytkowych w miejscach publicznych takich jak biura, muzea, banki, centra handlowe, etc. Jakkolwiek w przypadku naszych domów możemy zaaranżować wnętrza zgodnie z naszymi upodobaniami oraz zmienić je w zależności od potrzeb, to w przypadku miejsc publicznych jest inaczej – musimy wziąć pod uwagę opinię odwiedzających je osób, by w przyszłości chciały do nich wrócić, przebywać w nich oraz pracować.
Business Garden Wrocław, Solid Wood Grid
fot.: © Hunter Douglas
Sztuka robienia dobrego wrażenia
Jak zatem zadbać o odpowiednią atmosferę wnętrza by ludzie chcieli w nim przebywać? Oczywiście ważne jest odpowiednie dobranie wszystkich jego elementów – mebli, podłóg, światła oraz rozmieszczenia pomieszczeń.
Są jednak aspekty, którym często nie poświęca się wystarczającej uwagi – chodzi między innymi o ściany. Pomimo tego, że są jedną z pierwszych rzeczy, na które się zwraca uwagę w danym wnętrzu, to często kojarzą nam się one przede wszystkim z nudną białą lub szarą powierzchnią. A dzięki odpowiednim materiałom oraz odrobinie fantazji można z nich uczynić niemalże dzieła sztuki – mówi Jacek Szeląg, General Manager w Hunter Douglas Polska.
Przedstawiciel Hunter Douglas dodaje również, że niezmiernie ważnym elementem wystroju wnętrza, o którym często się zapomina, są także sufity.
Chociaż mało widoczne, dają poczucie zamknięcia przestrzeni, pomagają w rozpraszaniu światła oraz tłumią dźwięki. Ważne jest również, by współgrały one z otoczeniem i dzięki temu wzmacniały pozytywne odczucia – mówi Jacek Szeląg.
Solid Wood
(zdjęcie poglądowe)
fot.: © Hunter Douglas
Niebanalne ściany w przestrzeni biurowej
Przykładem inwestycji, w których zdecydowano się na zastosowanie niebanalnych ścian jest oddział Citi Bank w Olsztynie i w Warszawie oraz biurowiec Chmielna 89 w Warszawie, który został w całości zajęty przez PKO BP. W powierzchniach biurowych we wszystkich tych lokalizacjach wykorzystano okładziny ścienne z litego drewna typu Solid Wood Grid od Hunter Douglas. Dzięki nim stworzono prawdziwie naturalne ściany o znakomitych parametrach akustycznych i o doskonałej odporności na ogień.
Decyzja o użyciu systemu Solid Wood Grid wyniknęła z chęci zastosowania w projekcie zrównoważonego i ponadczasowego materiału jakim jest lite drewno dębowe, które swoją naturalną ciepłą barwą balansuje neutralną paletę kolorystyczną przestrzeni biurowych – mówi Antoni Konarski, Director of Architecture w pracowni architektonicznej Broadway Malyan, która projektowała wnętrza tych lokalizacji. – W przypadku Citi Banku w Olsztynie, Solid Wood Grid nawiązuje również do lokalnego kontekstu Warmii i Mazur, w którym dąb jest obecny często jako główny budulec – dodaje.
Antoni Konarski zwraca również uwagę, że uniwersalność systemu pozwalała na użycie go zarówno jako okładziny ściennej poprawiającej akustykę pomieszczeń, jak i w formie ażurowych przegród wydzielających poszczególne strefy w przestrzeniach wspólnych.
Solid Wood Grid od Hunter Douglas to rozwiązanie, które jest łatwe w montażu i możliwe do zastosowania we wszystkich typach budynków. Rusztowe systemy ścienne z drewna litego są produkowane na miarę, dzięki czemu można bardzo łatwo dopasować do siebie jego elementy.
Hotel Mercure Krakow, Solid Wood
fot.: © Hunter Douglas
Sufity – niedocenieni bohaterowie wnętrz
Przykładem ciekawego rozwiązania jest sufit drewniany o tej samej nazwie co wymieniony wcześniej system ścienny – Solid Wood Grid, również od Hunter Douglas. Został on zastosowany między innymi w centrum handlowym Manufaktura w Łodzi – jednym z najbardziej rozpoznawalnych obiektów tego typu w Polsce m.in. ze względu na swój industrialny charakter.
Każdy z projektów SUD Polska jest wyjątkowy i ściśle związany z DNA inwestycji. Wachlarz rozwiązań proponowanych przez Hunter Douglas pozwala nam na realizację większości, nawet bardzo ambitnych koncepcji. Nie bez znaczenia jest również wysoka jakość produktów, która pozwala na zastosowanie sufitów Hunter Douglas bez obaw o efekt finalny – mówi Natalia Jabłońska, Interior Design Manager z SUD Polska – pracowni, która wybrała Solid Wood Grid do zastosowania w centrum handlowym Manufaktura w Łodzi.
Warto zwrócić również uwagę na Heartfelt Linear – system sufitowy, który został wykorzystany między innymi w Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku koło Warszawy. Można go znaleźć w prawie wszystkich częściach Muzeum – w salach wystawienniczych, biurach, korytarzach i klatkach schodowych. Heartfelt Linear to modularny sufit filcowy dostępny w formie paneli okrągłych i prostokątnych, które można łatwo mocować do specjalnie zaprojektowanych szyn nośnych. Jego ważną zaletą jest fakt, że zapewnia on duży komfort akustyczny, który wpływa na nasze samopoczucie. Dzięki panelom HeartFelt® możliwe jest osiągnięcie wskaźnika pochłaniania dźwięku (αw) od 0,45 (moduł 100) do 0,70 (moduł 50). Co więcej, dostępnych jest pięć odcieni szarości oraz paleta pięciu kolorów ziemi, dzięki czemu można wytworzyć w danym pomieszczeniu ciepłą atmosferę. Heartfel Linear jest też produktem bezpiecznym dla środowiska, gdyż w 100 proc. nadaje się do recyklingu lub łatwego ponownego użycia.
Heartflet Linear
(zdjęcie poglądowe)
fot.: © Hunter Douglas
Dotrzymać kroku i wyprzedzić konkurencję
Dążenie inwestorów i architektów do tego, by ludzie mieli pozytywne doświadczenia związane z przebywaniem w danej przestrzeni ma nie tylko wymiar prestiżowy, ale także biznesowy.
Otoczenie, które jest estetyczne, funkcjonalne i dopasowane do wnętrza może być takim elementem, na który ludzie zwrócą uwagę i zapamiętają. Jeżeli tak się stanie to jest większa szansa, że klienci – ale też kontrahenci – będą chcieli do nas wrócić. Nowi pracownicy też chcą pracować w przyjaznym otoczeniu, więc dobre wnętrza mają też aspekt employer brandingowy – mówi Jacek Szeląg z Hunter Douglas. – Dlatego też nie można zaakceptować rozwiązań spełniających jedynie minimalne wymagania, a należy szukać tych, które odpowiadają coraz bardziej wygórowanym oczekiwaniom klientów i pracowników. Jest to jeden z elementów zyskiwania przewagi konkurencyjnej – dodaje.
Więcej informacji na stronie firmy Hunter Douglas Polska Sp. z o.o. w portalu A&B.