PDA 2024 – materiały i technologie dla Architekta. Korzystaj z darmowej wersji online
Zostań użytkownikiem portalu A&B i odbierz prezenty!
Zarejestruj się w portalu A&B i odbierz prezenty
maximize

Newralgiczne punkty parkingów – czy można ograniczyć częstotliwość ich napraw?

30 sierpnia '22

Garaże podziemne i parkingi wielopoziomowe należą do grupy obiektów, narażonych na silne obciążenia mechaniczne i chemiczne, stanowiąc jednocześnie miejsce pierwszego kontaktu i wizytówkę przedsiębiorstw, centrów handlowych, czy budynków administracji. Czy istnieje sposób na eliminację newralgicznych punktów tych obiektów, aby zmniejszyć częstotliwość ich napraw, a tym samym ograniczyć okres wyłączenia ich z użytkowania?

Budowle tego rodzaju są skazane na silne obciążenia mechaniczne związane z użytkowaniem, a także obciążenia chemiczne, na które wpływa promieniowanie UV, oddziaływanie wód deszczowych i roztopowych, sól drogowa, paliwaoleje, przywierające do ich nawierzchni. W efekcie powstają uszkodzenia w najbardziej wrażliwych miejscach, do których należą: pochylnie, rampy spiralne, dylatacje, czy detale. Wnikająca wilgoć, zanieczyszczenia oraz odrywający się beton mogą uszkadzać substancję budowlaną i zagrażać bezpieczeństwu kierowców i pieszych.

W każdym przypadku renowacja wiąże się z uciążliwościami zarówno dla administratorów obiektów, jak i ich użytkowników. Dlatego tak istotne jest, aby prace przebiegały szybko i sprawnie, najlepiej niezależnie od panujących warunków atmosferycznych, pozwalając na uniknięcie zbędnego przestoju w funkcjonowaniu obiektu. Jednocześnie zastosowane rozwiązania muszą się wykazać trwałą ochroną przed wilgocią, zabrudzeniami oraz wytrzymałą warstwą ścieralną, aby czas pomiędzy kolejnymi działaniami konserwacyjnymi był jak najdłuższy.

Wyjście z garażu podziemnego

Wyjście z garażu podziemnego

© Triflex

Parkingi wielopoziomowe to obiekty złożone i bardzo wymagające. Triflex oferuje optymalne i długotrwałe rozwiązania dla wszelkich możliwych wyzwań: nowego budownictwa i renowacji; górnych i środkowych poziomów parkingu wielopoziomowego oraz garaży podziemnych; uszczelniania pochylni, ramp spiralnych, dróg dojazdowych, dylatacji, pęknięć i trudnych detali. Systemy Triflex charakteryzują się wysoką odpornością mechaniczną, spełniają wysokie wymagania związane ze szczególnie intensywnie użytkowanymi powierzchniami.

Złożona konstrukcja parkingów wielopoziomowych

Każdy z poziomów parkingu narażony jest na charakterystyczne dla niego inne czynniki, a zatem wymaga zastosowania innego rozwiązania.

W przypadku górnych poziomów parkingów, ze względu na ich odsłonięte położenie największe zagrożenie stanowią wahania temperatur, bezpośrednie promieniowanie słoneczne, a także oddziaływanie soli drogowej, paliw i olejów. Dla tego poziomu należy zastosować system uszczelniający o wysokiej wytrzymałości mechanicznej, odporny na promieniowanie UV, wpływ czynników atmosferycznych i substancje chemiczne, zapewniający długotrwałe zabezpieczenie nawierzchni – także na intensywnie użytkowanych elementach konstrukcyjnych, np. pochylniach. Triflex ProPark to system uszczelniający dedykowany górnym poziomom parkingowym charakteryzujący się całopowierzchniową przyczepnością zapobiegającą podmakaniu, wysoką wytrzymałością na zużycie (kontrola na ponad 8 mln przejazdów), a także podwyższonymi właściwościami w zakresie dynamicznego zabezpieczania pęknięć — klasa 4.2 (–20°C).

Środkowe poziomy parkingów wielopoziomowych muszą wykazywać się odpornością na działanie substancji chemicznych i posiadać ochronę przed zanieczyszczeniem ich paliwem i olejami. Kluczowym elementem są zintegrowane systemy uszczelnienia detali na krawędziach, połączeniach i krawężnikach. Należy więc zastosować system przeznaczony do powierzchni o szczególnie wysokich obciążeniach mechanicznych i łatwy w utrzymaniu ich czystości. Triflex ProDeck (OS 11b) to system dedykowany środkowym poziomom garaży wielopoziomowych. Jego właściwości pozwalają na szybkie utwardzanie i krótkie przerwy w eksploatacji (możliwa przejezdność po ok. 3h). Ponadto charakteryzuje się niskim ciężarem powierzchniowym, wynoszącym poniżej 10 kg/m², a także silnymi właściwościami antypoślizgowymi.

Szczegółowe informacje na temat rozwiązań można znaleźć tutaj.

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE