Wyróżnienie (ex aequo) — Kamila Warda

Wyniki 1. etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii CultureFORM

Wyróżniene (ex aequo)
nagroda książkowa — album „Dagegrafia” autorstwa fotografa Macieja Mańkowskiego,
promocja w Tubądzin Design Community, wywiad,
publikacje w mediach branżowych i społecznościowych, międzynarodowa promocja

laureatka
Kamila Warda (Polska)

praca
„Nowy Mariupol – Duża Scena Mariupolu”

opis autorski

Skala zniszczeń podczas wojny w Ukrainie dotychczas jest jeszcze nie znana. Jej cichymi ofiarami są niezliczone dobra kultury ukraińskiej, które dziś szacuje na się na 283 obiekty.

Zadaniem obiektów kulturalnych jest nie tylko dostarczanie nam bodźców wizualnych i dźwiękowych, ale przede wszystkim formowanie naszej osobowości, rozwijanie wyobraźni, inspirowanie do działania, dawanie nadziei i budowanie wspólnoty obywatelskiej.

Ostatnie miesiące nie tylko uwrażliwiły nas na to co posiadamy, ale również zrodziły potrzebę dawania innym, odbudowywania, wspierania.

Nowy Mariupol to koncepcja otwartej sceny w konstrukcji stalowej. Widziana z góry nawiązuje do industrialnego charakteru miasta łącząc jednocześnie to co przemysłowe i organiczne. Dach przestrzeni wejściowej opiera się na stalowych łukach nośnych z giętych na gorąco stalowych rur o przekroju prostokątnym i zróżnicowanych rozpiętościach. Konstrukcja składa się z licznych rygli i stalowych lin będących jednocześnie pomostem technicznym i oświetleniowym.

Przestrzeń audytorium obejmuje kamienne ławy w układzie promienistym. Scena jest zintegrowana z widownią. To miejsce pełne światła i przestrzeni, aby uczestnicy mogli zanurzyć się w dostarczanych bodźcach. Dobór oświetlenia nie jest przypadkowy. Symbolika świetlistych, ognistych rozgwiazd jest bardzo wymowna.

Cały kompleks z założenia ma dostarczać wielu pozytywnych wrażeń, ale dawać również ukojenie przeżytym emocjom poprzez kontemplacyjny i duchowy charakter obiektu


opinia jury

Kamila Warda w projekcie Nowy Mariupol prezentuje koncepcję otwartej sceny w konstrukcji stalowej. Widziana z góry nawiązuje do industrialnego charakteru miasta, łącząc jednocześnie to co przemysłowe i organiczne. Przestrzeń audytorium obejmuje kamienne ławy w układzie promienistym. Scena jest zintegrowana z widownią. To miejsce pełne światła i przestrzeni, aby uczestnicy mogli zanurzyć się w dostarczanych przez otoczenie bodźcach.

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE