Rok 2019 wyznacza istotny etap w historii Neolith®, ponieważ upamiętnia dziesiątą rocznicę założenia tej pionierskiej marki Kamienia Spiekanego.
Od czasu debiutu na rynku płyty zostały wykorzystane do realizacji licznych prestiżowych projektów, od luksusowych obiektów mieszkalnych należących do sławnych osobistości oraz restauracji nagradzanych wieloma gwiazdkami Michelin po ogromne drapacze chmur i potężne stadiony. Neolith dał się poznać jako uniwersalny materiał o wyjątkowym charakterze i unikatowej estetyce.
Świadomość społeczna stanowi fundament działania etycznego i ekologicznego producenta, jakim jest Neolith. Dzięki dynamicznemu programowi w zakresie odpowiedzialności społecznej wpisanemu w założycielską wizję firmy marka zawsze stara się realizować i rozwijać najbardziej zrównoważone praktyki, a także zapewniać wsparcie szerszej społeczności.
W ciągu ostatnich kilku lat twórcy Neolith obserwowali zwiększającą się świadomość ekologiczną projektantów w odniesieniu do materiałów wskazywanych do realizacji przestrzeni mieszkalnych i handlowych. W tym kontekście opracowano HYDRO-NDD 2.0.
HYDRO-NDD 2.0 to technika dekoracyjna na bazie wody umożliwiająca znaczne ograniczenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery charakterystycznych dla tradycyjnych metod druku. Ta nowa technologia zapewni wysoką jakość barw i precyzję tekstury właściwe dla powierzchni Neolith, skutkując przy tym mniejszym poziomem zanieczyszczeń.
Dzięki użyciu nowego, rewolucyjnego procesu osiągane są te same wzory o równie wysokiej jakości, lecz odbywa się to przy znacznym zmniejszeniu oddziaływania na środowisko. Zapewnia to projektantom więcej możliwości niż kiedykolwiek dotąd, pozwalając im na realizację wymarzonych przestrzeni przy jednoczesnym urzeczywistnieniu zobowiązania Neolith, by być najbardziej ekologiczną marką Kamienia Spiekanego na rynku.
To fascynujący czas dla marki Neolith, w której stery przejęło nowe pokolenie ukierunkowane na innowacyjność i wyposażone w solidny plan na przyszłość. Nie ustając w rozwoju i wzroście, lecz nie zapominając przy tym o zasadach leżących u podstaw marki, wsłuchuje się ona w liczne, indywidualne potrzeby swoich klientów.
„Dziesięć lat w branży to istotny kamień milowy dla każdego przedsiębiorstwa, zwłaszcza na konkurencyjnym rynku materiałów budowlanych i konstrukcyjnych. Musieliśmy się wiele nauczyć na przestrzeni lat i był to niełatwy proces. Pionierski charakter marki wymaga czujności i stałego utrzymywania przewagi nad konkurencją.” – wskazuje Mar Esteve Cortes, dyrektor Neolith.