z cyklu „Ekologiczne rozwiązania — trendy 2024”
Carport, czyli trwała, lekka, odporna na warunki atmosferyczne wiata samochodowa. Konstrukcja wygląda nowocześnie, jej budowa nie wymaga spełnienia praktycznie żadnych formalności urzędowych. Ponadto jest funkcjonalna i posiada atrakcyjną cenę.
W ofercie Konsport znajdziesz rozwiązanie, które będzie idealnie pasowało do Twojego domu i ogrodu. Dostępna jest w trzech wariantach, różniących się przygotowaniem do montażu dachu: z użyciem paneli fotowoltaicznych, pokryta blachą trapezową lub z pokryciem z poliwęglanu.
© Konsport
W przypadku opcji z dachem z paneli fotowoltaicznych – panele pełnią funkcje dachu, jednocześnie produkując prąd na potrzeby domowników. Innowacyjne podejście gwarantuje efektywność i wszechstronność instalacji, przyczyniając się do zrównoważonego wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Jest to rozwiązanie szczególnie warte polecania w czasie, kiedy ceny prądu są coraz wyższe.
© Konsport
Konstrukcja ta dostosowana jest do montażu dziewięciu sztuk paneli fotowoltaicznych o wymiarach 1135/2275 mm. Łączna moc możliwa do uzyskania z wyżej wymienianych paneli wynosi: 4,86 kWp (9×540 Wat) . Uzyskujemy konstrukcję o szerokości 3520 mm. Kolejną zaletą jest możliwość jej rozbudowy o bliźniacze segmenty, dzięki temu powiększamy powierzchnię zadaszoną, tworząc np. dwustanowiskowe stanowisko na auto (każdy kolejny segment poszerza całą konstrukcję o kolejne 3 metry). Wiaty dostępne są w kolorach standardowej palety barw Konsport.
© Konsport
w zgodzie z elektromobilnością,
czyli fotowoltaiczny Carport
z ładowarką samochodową
Coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodów elektrycznych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Carport z dachem z paneli fotowoltaicznych wzbogacić o instalację typu WallBox lub inną ładowarkę, która naładuje Twój samochód elektryczny.
© Konsport
zintegruj wiatę z linią ogrodzenia Konsport i uzyskaj jeszcze lepszy efektu
Chciałbyś czegoś więcej niż wiata garażowa? Zależy Ci na ciekawej aranżacji ogrodu? Dodaj dowolne ogrodzenie Konsport między słupami wiaty. Montaż ogrodzenia dostępny jest dla pojedynczych konstrukcji oraz dla rozbudowy. Personalizuj wiatę zgodnie ze swoimi potrzebami. Postaw na konstrukcje o zwartej i szczelnej formie, lub na modele o dużej przezierności.
Dwa pozostałe warianty dostępne w ofercie Konsport to:
konstrukcja do montażu pokrycia dachowego z poliwęglanu — szerokość konstrukcji: 3100 mm; możliwość rozbudowy o bliźniacze segmenty;
konstrukcja do montażu pokrycia dachowego z blachy trapezowej — Carport dostępny jest w wersji podstawowej (szerokość konstrukcji: 3100 mm) oraz poszerzonej (szerokość konstrukcji: 3520 mm – opcja dodatkowa), możliwość rozbudowy o bliźniacze segmenty.
Niezależnie od wariantu, w jakim zostanie wykonana konstrukcja, Carport jest odporny na warunki atmosferyczne oraz wytrzyma obciążenie śniegu w czasie zimy.
Dla celów projektowych oraz mając na względzie normę PN-EN 1991-1-3; Eurokod 1, konstrukcja wiaty została przygotowana z uwzględnieniem obciążenia pokrywą śnieżną stopnia 4*. Oznacza to wytrzymałość konstrukcji na znaczne obciążenia śniegiem.
© Konsport
Carport został zaprojektowany jako konstrukcja spełniająca normę:
PN-EN ISO 12944-2 – Kategoria korozyjności dla konstrukcji stalowej
Norma EN ISO 12944 dotyczy klasyfikacji środowisk ze względu na ich korozyjność, czyli zdolność środowiska do powodowania korozji, w określonym systemie korozyjnym, spowodowana działaniem czynników korozyjnych. Norma określa narażenia korozyjne spowodowane działaniem atmosfery, gruntu oraz wody. Na 6-puntkowej skali, określającej korozyjność Carport spełnia normę agresywności środowiska:
C3 – średnia
odnosząca się do konstrukcji na zewnątrz i obejmująca atmosfery miejskie i przemysłowe, gdzie występuje średnie zanieczyszczenie tlenkami siarki SO3 oraz obszary przybrzeżne o małym zasoleniu.
Więcej informacji na stronie firmy KONSPORT w portalu PdA.
© Konsport