Małgorzata TOMCZAK
Architektura jutra
Pasywnie, zdrowo, ekologicznie
Witruwiańska triada — trwałość, użyteczność, piękno — od wieków niezmiennie tworzy kanon pojęć architektonicznych. Można go kwestionować lub nie, zgadzać się z nim lub tworzyć inne, niemniej zrozumienie tradycji klasycznych stanowi fundament i punkt wyjścia wszelkich rozważań o architekturze.
Zastanawiając się nad tematem tegorocznej edycji 2018/2019 katalogu Produkty dla Architekta, zadaliśmy sobie pytanie o ARCHITEKTURĘ JUTRA, czyniąc z niego hasło przewodnie. Pytanie z pozoru łatwe, łatwym jednak nie jest. Rozpoczęliśmy od stworzenia własnej triady pojęć: PASYWNIE, ZDROWO, EKOLOGICZNIE. To są, naszym zdaniem, jedne z najważniejszych wyzwań, przed którymi staje obecnie architektura. Ale czy rzeczywiście budynki, które tworzymy dzisiaj, są tymi, w których chcielibyśmy mieszkać, pracować, odpoczywać jutro? Na czym polega uniwersalizm potrzeb człowieka? Czy i jak zmienia się on z czasem, kontekstem, warunkami, w których przyszło nam żyć? Na te pytania wciąż szukamy wyczerpujących odpowiedzi i zachęcamy do dyskusji wszystkich zainteresowanych.
Publikacja Produkty dla Architekta, prezentując architekturę „od środka”, stawia krok w kierunku owych poszukiwań. To też katalog najlepszych technologii, najlepszych dostępnych na rynku produktów, z których finalnie składają się budynek, plac, ulica. To katalog firm, które starannie wybiera architekt, realizując swój projekt.
Dziękujemy wszystkim firmom, które odpowiedziały na nasze pytanie o ARCHITEKTURĘ JUTRA. To Wasze produkty, za którymi często stoi misja tworzenia lepszego jutra, budują jakość w architekturze. ARCHITEKTURZE JUTRA, dodajmy, definiowanej przez ZDROWIE UŻYTKOWNIKA, szeroko pojętą EKOLOGIĘ i coraz częściej też PASYWNOŚĆ.
Rocznik Produkty dla Architekta to jedyny na polskim rynku katalog wszystkich materiałów i produktów wykorzystywanych przez architektów i projektantów do tworzenia architektury.
Tradycyjna drukowana wersja, z rozbudowanymi alfabetycznymi i branżowymi spisami treści pozwala w szybki sposób dotrzeć do poszukiwanej informacji, produktu czy też technologii. Ukazuje się na polskim rynku wydawniczym od 2003 roku. Charakterystyczny, przejrzysty układ graficzny prezentacji (2-stronicowych), pozbawiony reklamowej krzykliwości i agresywności znajduje uznanie wśród naszych Czytelników.
Pomysł jego stworzenia okazał się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”, co podkreślają to nie tylko sprzedaż, stale rosnąca liczba firm zainteresowanych pojawianiem się na jego łamach, ale i pozytywne opinie samych Czytelników — architektów, projektantów, inwestorów.
Alternatywą wersji drukowanej rocznika jest zakładka Produkty naszego portalu.