Jak remontują Polacy? Analizujmy dane z raportu

12 września '24
w skrócie
  1. Ponad 60% ankietowanych chce przeprowadzić remont.
  2. Średnio planujemy na niego przeznaczyć 13 843 zł.
  3. Najczęściej wykonywane prace remontowe to malowanie ścian, wymiana mebli i zmiana podłogi.
  4. Przy wyborze podłogi ważniejsza jest dla nas funkcjonalność niż estetyka.
  5. Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej portalu PdD

Ponad 60% ankietowanych chce w ciągu najbliższych trzech lat przeprowadzić remont. Ile pieniędzy planujemy na niego przeznaczyć? Jakie prace wykonujemy najczęściej? Dowiadujemy się tego z najnowszego raportu.

Drobne, lecz efektowne zmiany

Z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Quick-Step wynika, że Polacy częściej decydują się na odświeżenie przestrzeni niż generalne remonty. Średnio na renowację planujemy przeznaczyć 13 843 zł jednakże najczęściej podawane kwoty to 1000 zł, 5000 zł i 10 000 zł. 57% respondentów jako priorytet wskazuje malowanie ścian. Na drugim miejscu z 28 znajduje się zmiana mebli. Nową podłogę planuje 21% ankietowanych.

Najczęściej decydujemy się na malowanie ścian

Najczęściej decydujemy się na malowanie ścian

Fot. prostooleh © Freepik

Jak wybieramy podłogi?

Co ciekawe, 20% ankietowanych nie zmieniało podłogi od 10 lat, a 19% nie zrobiło tego nigdy. Wynika z tego, że podłoga to inwestycja na lata. Nic więc dziwnego, że przy jej wyborze kierujemy się bardziej jakością niż estetyką. Dla 47% najistotniejszym czynnikiem jest cena. Tylko 1% mniej respondentów za najważniejszą cechę nowej podłogi uważa, trwałość, czyli odporność na ścieranie i zarysowania. Dokładnie taka sama różnica występuje pomiędzy utrzymaniem czystości (31%) a wyglądem (30%). 16% osób wskazało, że zależy im na możliwości samodzielnego montażu.

Funkcjonalność jest dla nas ważniejsza niż estetyka

Funkcjonalność jest dla nas ważniejsza niż estetyka

© Quick-Step

Co nie wpływa na nasze decyzje?

Warto również zwrócić uwagę na czynniki, które nie są decydujące. Opinie bliskich, dostępność wzorów i kolorów, tłumienie hałasów i możliwość zastosowania ogrzewania podłogowego właściwie nie są dla nas istotne (3-6%). Również zrównoważona produkcja nie odgrywa kluczowej roli. Tylko 24% Polaków zwraca uwagę na to, czy podłoga wykonana jest z materiałów nadających się do recyklingu. Jedynie 7% ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za podłogi wykorzystujące takie rozwiązania, a 27% jest ku temu skłonnych.

To, czy podłoga jest wykonana z materiałów nadających się do recyklingu nie odgrywa dużej roli przy decyzji o zakupie

To, czy podłoga jest wykonana z materiałów nadających się do recyklingu nie odgrywa dużej roli przy decyzji o zakupie

Fot. master13052 © Freepik

Czym pokrywamy podłogi?

Jak wynika z badania, średnio na remont podłogi planujemy przeznaczyć 5 696 złotych. Przeciętny metraż wymiany to 47 metrów kwadratowych.

Na co chcemy przeznaczyć te środki? 27% ankietowanych planuje podłogi laminowane w sypialni, a 25% w salonie. Natomiast 20% respondentów chce zamontować panele winylowe w pokoju dziennym. 

Na wymianę podłogi planujemy przeznaczyć średnio 5 696 złotych

Na wymianę podłogi planujemy przeznaczyć średnio 5 696 złotych

© Quick-Step

– Na podstawie średniego budżetu i metrażu można założyć, że ankietowani planują przeznaczyć 121 zł na metr kwadratowy nawierzchni. W tej cenie można nabyć płytki ceramiczne, które są pierwszym wyborem ankietowanych pod kątem kuchni, łazienek i przedpokoju, natomiast wyzwaniem będzie zakup podłogi drewnianej – deklarowanej jako topowe rozwiązanie do salonów i sypialni – komentuje Patrycja Krogul, ekspert Quick-Step.

Opracowanie: KATARZYNA SZOSTAK

Głos został już oddany

okno zamknie się za 5

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
PORTA BY ME – konkurs
Bestsellery
Aluminowe systemy dla Twojego domu
Spiek kwarcowy Laminam, idealny materiał wykończeniowy, nie tylko do kuchni
Airmax 3 generacji – najwyższa wydajność i ponadczasowy design