Wyniki konkursu na projekt wnętrza łazienki w domu jednorodzinnym
marzec 2022
organizatorWydział Architektury Politechniki Krakowskiej, New Trendy
lokalizacjaKraków
opis7 marca 2022 roku ogłoszono wyniki I edycji konkursu dla studentów II roku 3 semestru studiów WA PK na najlepszy projekt łazienki głównej w domu jednorodzinnym.
Konkurs organizowany był przez Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej — Katedrę Projektowania Architektonicznego we współpracy z firmą New Trendy.
Zadaniem konkursowym był projekt koncepcyjny wnętrza łazienki głównej, stanowiącej część projektu domu jednorodzinnego, realizowanego w ramach tematu projektowego Dom albo gra z sześcianem, z wykorzystaniem produktów firmy New Trendy.
Wyzwanie konkursowe obejmowało:
- koncepcję wnętrza,
- rozwiązania funkcjonalne,
- podstawy rozwiązań technicznych,
- dobór materiałów, urządzeń i sprzętów,
- prezentację i opracowanie projektu,
- teoretyczne uzasadnienie koncepcji oraz opisu technicznego projektu.
Zorganizowano również wykłady poprzedzające pracę projektową, na których specjaliści z firmy New Trendy, omówili techniczne, jak i praktyczne zagadnienia związane z projektowaniem łazienek.
Prace oceniało jury z Politechniki Krakowskiej w składzie:
- prof. Tomasz Kozłowski,
- prof. Justyna Kobylarczyk,
- Piotr Wychowaniec,
- dr Anna Mielnik,
- dr Monika Gała-Walczowska,
- dr Marek Początko,
- dr Przemysław Bigaj,
- Piotr Stalony-Dobrzański,
- Wojciech Ciepłucha,
- Grzegorz Twardowski
Jury wybrało cztery nagrody główne (równorzędne) oraz szesnaście wyróżnień równorzędnych.
Nagrody główne otrzymali: Zofia Całka, Magdalena Konik, Małgorzata Maślanka i Artur Tomaszek.
Wyróżnienia otrzymali: Dominika Bekier, Małgorzata Bławut, Aleksandra Bratek, Anna Bryksy, Sabina Czekaj-Kapusta, Sara Florek, Karolina Gryczan, Natalia Józefczyk, Zuzanna Kamrowska, Julia Koperska, Jagoda Kudyba, Jakub Miśniakiewicz, Karolina Naglarska, Natalia Radek, Zuzanna Stolarczyk oraz Natalia Wojdan.
„Konkursy architektoniczne są dzisiaj powszechną metodą dydaktyczną. Edukacja architektoniczna poza przekazywaniem wiedzy powinna otwierać umysły i walczyć o utrzymanie zapału studentów. Wydaje się, że wspieranie udziału studentów w konkursie i promowanie ich sukcesu jest skuteczną metodą. Wzbogacenie tradycyjnej metody nauczania projektowania architektonicznego o wykłady specjalistów pozwoliło studentom na zdobycie wiedzy, zgromadzenie zestawu dodatkowych narzędzi, dzięki którym wiedzą gdzie szukać informacji i rozwiązań”— podsumowała dr Anna Mielnik.