Wyniki konkursu „Light up! With AQForm”
rozstrzygnięcie konkursu
luty 2022
organizatorAQForm
lokalizacjaOgólnopolski
opisRozstrzygnięty został konkurs poświęcony roli światła w architekturze „Light up! With AQForm”. Konkurs podzielony był na trzy kategorie: Light up the space! to kategoria dla praktykujących architektów i projektantów dotycząca projektów zrealizowanych z użyciem oświetlenia AQForm w Polsce lub za granicą (kategoria miała dwie podkategorie: dla przestrzeni prywatnych Light up the space: private, i publicznych Light up the space: public); kategoria Light up creativity! skierowana do praktykujących architektów i projektantów, dotyczyła koncepcyjnych projektów przestrzeni zaprojektowanej z oświetleniem AQForm (podobnie jak poprzednia składała się z dwóch podkategorii: Light up creativity: private, i Light up creativity: public); kategoria dla studentów kierunków artystycznych i projektowych Light up the future!, której przedmiotem było przedstawienie koncepcji światła na 2050 rok.
Celem konkursu było, jak piszą organizatorzy, wyłonienie wśród profesjonalistów najlepszych projektów, w których oświetlenie odgrywa istotną rolę, zarówno wśród zgłoszeń koncepcyjnych, jak i zgłoszeń projektów już zrealizowanych. Natomiast w kategorii Light up the future! jury poszukiwało najbardziej kreatywnej koncepcji oświetlenia przyszłości.
W gronie jury znaleźli się między innymi Dominik Wroński (JEMS Architekci), Krzysztof Ingarden (Ingarden & Ewý Architekci), Kamil Białas (redaktor naczelny magazynu WhiteMAD), Agnieszka Gruszczyńska-Hyc (redaktorka naczelna magazynów „Dobre Wnętrze”, „M jak Mieszkanie” i serwisu urzadzamy.pl), Emilia Cieśla (kierowniczka Katedry Architektury Wnętrz na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu), Tad Trylski (projektant oświetlenia w architekturze i teatrze) i Bohdan (Biś) Lisowski (prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich). Przewodniczącą jury była Barbara Olesiak-Kasparek z firmy AQForm.
W kategorii Light Up the space! Private 1. miejsce zdobył zespół projektowy w składzie Ewa Kozanecka i Patrycja Stelmach, 2. miejsce przyznano Agnieszce Krasowskiej, 3. miejsce otrzymał zespół projektowy w składzie Marta Landowska i Małgorzata Landowska, a wyróżnienie — Piotr Mrzyk.
W kategorii Light Up the space! Public 1. miejsce otrzymał zespół projektowy w składzie Joanna Sztorch-Wysocka i Magda Totleben, 2. miejsce zespół projektowy stworzony przez Agatę Ferenc i Macieja Ferenca, 3. miejsce przyznano zespołowi w składzie Joanna Siemionczyk i Marta Sawaryn, a wyróżnienie — Agnieszce Lipień.
W kategorii Light Up Creativity! Private 1. miejsce przyznano Bartłomiejowi Drabikowi, 2. miejsce Weronice Kaźmierskiej, 3. miejsce otrzymała Nastazja Kropidłowska, a wyróżnienie zespół projektowy w składzie Katarzyna Fresel-Karwecka, Daria Pawlak, Łukasz Korczyński i Anna Dobrowolska-Bilka.
W kategorii Light Up Creativity! Public 1. miejsce zdobył zespół projektowy w składzie Magdalena Młynarska i Sofiia Lantsova, 2. miejsce otrzymała Anna Leśniak-Elsayed, 3. miejsce przyznano Adamowi Sewerynowi, a wyróżnienie zespołowi w składzie Jakub Żurawicki i Joanna Kubiak.
W kategorii Light Up the future! 1. miejsce otrzymała Magdalena Anzorge-Kurkowska, 2. miejsce zdobył zespół projektowy w składzie Aleksandra Kwaśniewska, Marlena Kostrzewa i Karolina Gruba, 3. miejsce przyznano Marcie Zwarycz, a wyróżnienie — Aleksandrze Świąder, Monice Żywieckiej, Julii Skowrońskiej i Jakubowi Jachimekowi.
W miesięczniku „Dobre Wnętrze” i na łamach portalu whiteMAD opublikowana zostanie praca Nastazji Kropidłowskiej. Publikacją w portalu PLN Design nagrodzeni zostali także Magdalena Młynarska i Sofiia Lantsova (1. miejsce), Magda Koziej i Michał Koziej (2. miejsce) oraz Iwona Jałocha, Bartłomiej Drabik, Nastazja Kropidłowska, Magdalena Gajda i zespół projektowy w składzie Katarzyna Fresel-Karwecka, Daria Pawlak, Łukasz Korczyński, Anna Dobrowolska-Bilka (3. miejsce).
Publikacją na łamach portalu whiteMAD wyróżniony został także zespół stworzony przez Magdalenę Młynarską i Sofiię Lantsovą oraz Agata Ferenc i Maciej Ferenc (podwójne wyróżnienie).