I Nagroda
5 tys. zł
autorzy
Aleksandra Barańska, Kacper Ciszewski
opiekun projektu
Tomasz Malec
opis projektu
Przestrzeń przed budynkiem nierozerwalnie łączy się m.in. poprzez funkcję parkingu z pozostałą powierzchnią działki. Niniejsza koncepcja pokazuje zagospodarowanie działki jako całości.
Zagospodarowanie terenu. Koncepcja urbanistyczno-architektoniczna zakłada przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego wraz ze zmianą lokalizacji zjazdu z drogi publicznej – ul. Lea. W miejscu obecnego zjazdu planuje się zatoczkę użytkowaną w formule K+R, udostępnioną również dla pojazdów kurierów. Dzięki zmianie lokalizacji wjazdu plac przed budynkiem – mimo że nadal pełni funkcję parkingu – można w części wykorzystać na strefy wypoczynku/relaksu, zwiększyć powierzchnię biologicznie czynną bezpośrednio przy budynku oraz umożliwić pieszym bezpieczne dojście. Chodnik na wprost wejścia do budynku zostaje utrzymany.
Szlabany. Wjazd na parking „północny” przed budynkiem i parking „południowy” za budynkiem – dostępny po przejechaniu szlabanu z kontrolą dostępu.
Strefy relaksu przed budynkiem w formie trawników z możliwością wystawienia leżaków, Parking rowerowy – pod schodami – z możliwością wejścia do budynku z poziomu piwnicy oraz z tyłu budynku.
Zachowuje się istniejącą elewację (zapewnia się wymianę stolarki okiennej, wentylację z odzyskiem ciepła i wykorzystuje się możliwość montażu na elewacji południowej paneli fotowoltaicznych – np. w ozdobnych panelach).
Planuje się miejsce postojowe do ładowania elektrycznych samochodów, rowerów, hulajnóg. Na dachu proponuje się montaż paneli fotowoltaicznych, z których pozyskana energia będzie wykorzystana do zasilania oświetlenia terenu i ciągów komunikacyjnych w budynku.
Planuje się montaż zbiorników podziemnych i/lub naziemnych do gromadzenia deszczówki – wykorzystywanej po oczyszczeniu do podlewania zieleni oraz do spłukiwania toalet.
W miejscu obecnych garaży proponuje się stworzenie warsztatów dla FutureLab – warsztat stolarski, warsztat ślusarski, itp.
Miejsce gromadzenia odpadów planuje się jako podziemne – przy projektowanej zatoczce.