HOTEL: Przemo Łukasik, Łukasz Zagała MEDUSA GROUP oraz Tacit Investment Polska S.A. — Wnętrza Hotelu Nobu w Warszawie z pracami m.in. Anny Bimer, Piotra Uklańskiego i Mikołaja Moskala

Art in Architecture Festival, edycja 2020

Hotel Nobu zlokalizowany jest przy ul.Koszykowej w centrum Warszawy vis-a-vis modnej Hali Koszyki.

Bryła, zaprojektowana przez pracownię Medusa Group na zlecenie Tacit Investment Polska, powstała poprzez rozsunięcie względem siebie siedmiu kondygnacji na rzucie litery „V”. W ten sposób zaokrąglony, narożny blok z barwionego w masie betonu architektonicznego zyskał balkony, które obsadzone zielenią, tworzą wertykalny ogród w centrum miasta. Oszczędne w formy wnętrza operują prostymi materiałami: beton, drewno, kamień, szkło.

Zaprojektowano je w japonizującym stylu, nawiązującym do serca hotelu — Restauracji Nobu.

Wśród elementów plastycznych obecny jest w hotelu motyw złotej linii poprowadzonej po elewacji parteru, który pojawił się z inicjatywy Walk with David — firmy, projektującej koncepcję Systemu Identyfikacji Wizualnej na podstawie wytycznych marki Nobu Hotels. Suminagashi — bo tak nazywa się ten element, jest stylizowanym motywem opartym na formie ekspresji artystycznej z XII wieku, wykorzystującej wodę i atrament do kreowania płaszczyzn i abstrakcyjnych form. Jego organiczne linie burzą monotonię w uporządkowanym układzie. Suminagashi jest przeznaczony do wykorzystania w subtelny sposób — Nobu Hotels używa go w swoich drukowanych materiałach promocyjnych, w tym na wizytówkach.

medusa group

fragment opisu autorskiego

 

Sztuka, wypełniająca wnętrza Nobu Hotel, jest łącznikiem pomiędzy japońskim DNA hotelu a polskim kontekstem miejsca. Do pokoi wybrane zostały eleganckie, niemal biżuteryjne prace Anny Bimer, przywołujące skojarzenia z japońskimi drzeworytami. Prace Piotra Uklańskiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów, użytymi elementami odnoszą się do ważnych w kulturze Japonii materiałów jakimi są ceramika i tkanina. Naturalne techniki prac oraz ich organiczność ocieplają delikatnie surowe wnętrza hotelu.

Katarzyna Wąs

odpowiedzialna na zlecenie inwestora i w porozumieniu z architektami za dobór dzieł sztuki do nowej części hotelu

 

Do części wspólnych hotelu wypożyczone zostały obrazy i rzeźba z Jankilevitsch Collection.
Natomiast sztuka prezentowana w historycznej części — hotelu Rialto — została wybrana przez właściciela.

Głos został już oddany

Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Okna dachowe FAKRO GREENVIEW – nowy standard na nowe czasy
Lakiery ogniochronne UNIEPAL-DREW
PORTA BY ME – konkurs
INSPIRACJE