Sezon wyprzedaży w pełni. Podczas polowania na okazje warto przyjrzeć się posadzkom w butikach i showroomach marek, które wyznaczają trendy w projektowaniu sklepowych wnętrz. Flowcrete Polska, wiodący producent posadzek żywicznych, przedstawia najciekawsze realizacje z najdalszych zakątków świata.
Posadzki żywiczne na dobre zagościły w obiektach handlowych na całym świecie. Podłogi tego typu mają unikalne cechy w zakresie wieloletniej trwałości i wytrzymałości, w tym odporności na ruch pieszy tłumnie odwiedzających sklepy klientów. Są bezspoinowe, co w praktyce oznacza atrakcyjny efekt wizualny gładkiej powierzchni z minimalną liczbą podziałów oraz łatwość utrzymania w czystości. Są dostępne w szerokiej gamie wzorów i kolorów, dzięki czemu dają dużą swobodę projektowania, np. do eleganckiego butiku można dobrać klasyczną posadzkę typu terazzo żywiczne, a w przypadku showroomu młodzieżowej marki zaszaleć z kolorem lub wykorzystać posadzkę w odcieniu szarości do stworzenia minimalistycznego wnętrza.
Klasyczne terazzo żywiczne w eleganckich butikach
W kameralnych wnętrzach sklepów takich marek, jak Emilio Pucci czy Hermès, doskonale sprawdzają się wysokiej klasy posadzki typu polerowane i szlifowane terazzo, które powstają na bazie żywicy epoksydowej i np. marmurowego kruszywa. Dzięki tej technologii można wykonywać dowolne wzory przez zestawianie ze sobą pól w różnych kolorach, łączyć z innymi materiałami wykończeniowymi lub uzyskać jednolitą posadzkę bez widocznych podziałów.
Proste, ale efektowne detale
Klasyczne posadzki typu terazzo żywiczne nabierają nowoczesnego wyrazu, gdy są wykonywane we wnętrzach zaaranżowanych w minimalistycznym stylu, np. w salonach marek Alexander McQueen lub ASICS. Proste, ale efektowne detale tworzą wyjątkowe wrażenie. Mogą to być np. okruchy szkła lub luster dodane do kruszywa marmurowego, co pozwala uzyskać na posadzce delikatne bliki światła.
Nietuzinkowe kolory w salonach marek młodzieżowych
Posadzki żywiczne pozwalają uzyskać niemal nieograniczoną liczbę kolorów, zarówno w efekcie barwienia żywic, jak i poprzez zastosowanie różnego rodzaju dodatków, np. kolorowych płatków lub brokatu. W salonach marek o wyrazistym charakterze, jak Miss Sixty, zastosowano np. bezspoinowe posadzki w jaskrawym żółtym odcieniu.
Posadzki przemysłowe na małych i dużych powierzchniach
Jednobarwne, najczęściej szare, posadzki żywiczne w błyszczącym, satynowym lub matowym wykończeniu, które do niedawna wykonywano głównie w obiektach przemysłowych lub na wielopoziomowych parkingach, coraz częściej można znaleźć w salonach słynnych, światowych marek. Takie rozwiązanie stosuje się zarówno w kameralnych butikach, np. marki Balenciaga, jak i sklepach o dużej powierzchni, jak NK FASHION. Posadzka o neutralnym wyglądzie stanowi optymalne tło dla lepszej ekspozycji towaru.
Dzięki dużej swobodzie projektowania oraz możliwości uzyskania bardzo różnorodnych efektów wizualnych, posadzki żywiczne to obecnie jeden z wiodących trendów w aranżacji wnętrz komercyjnych, takich jak sklepy i salony wiodących światowych marek.